Je eigen kleine museum

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Antw: Je eigen kleine museum

Bericht door Frederik » 04 dec 2014, 09:36

brammiej schreef:
Chesterfield style
Ik moest het googelen, maar duidelijk. Ben benieuwd om dat te zien als het af is!

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

maaikecornelissen
Antw: Je eigen kleine museum

Bericht door maaikecornelissen » 04 dec 2014, 16:36

Afbeelding

Afbeelding

Leuk topic.
Omdat een zoektocht naar de ideale ladenkast voor onze fossielen niet wilde vlotten, zijn we er zelf maar een aan het bouwen.
Het is een hele klus, maar de buitenkant is bijna klaar. Nu alleen nog maar een stuk of 50 laden maken :p
Tot die tijd zwerven de fossielen door het hele huis, in bakjes, dozen, schaaltjes, diepe fotolijsten enzenz

Groeten, Maaike

vleermuis

Bericht door vleermuis » 04 dec 2014, 19:51

Dit ziet er ook mooi uit en zeker als de lades klaar zijn.
Het zelf maken van kasten geeft een meerwaarde aan het verzamelen en opbergen.
Doe ik ook..... Top

jacques

Optimo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Bericht door Optimo » 04 dec 2014, 22:40

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo aller eerst geeft dit topic een mooi beeld van de verzamelaar,waar iedereen best trots op mag zijn
,Hier een aantal foto's van wat vondsten die in de vitrine liggen ,er gaan nog wel wat stukken gewisseld worden ,een aantal mooie stukken moet ik nog goed prepareren
waar onder het eerste teen kootje grotten leeuw een heel jlein mammoet kiesje enz.
Het gaat dan ook behoorlijk moeilijk worden om een keuze te maken ,er is zo veel moois
En dan zijn er nog bakken vol ,waar van sommige stukken gedetermineerd zijn en er ook nog heel veel moeten,maarhet is een super tijd verdrijf :-) .

Ook heb ik een aantal foto;s gemaakt van mijn ontziltngs bakken en opslag ,ten eerste zijn de bakken en voorr al de mandjes verrekte handig ,om het water verversen nog makkelijker te maken.
Vaak leg ik een klein en deksel in de bak bij het legen van de bak deksel een beetje aandrukken en dan kan ik de bak kantelen en blijft alles wat in de mandjes ligt mooi op z'n plek liggen water er uit laten lopen ,en vers water er in al met al is dat met een klein minuutje voor elkaar,
Verder zijn de bakken in de stapel kastjes super voor de opslag zowel nat als droog,ik heb er in ieder geval veel gemak van

Ik ben wel benieuwd hoe anderen de boel ontzilten ,op welke manier.

Groet

Huug

Patrick3008
Been thanked: 2 times

Bericht door Patrick3008 » 11 dec 2014, 11:55

Bedankt voor al jullie reacties en foto's. Erg leuk en leerzaam om te zien hoe iedereen dit aanpakt.

Mooie collecties!

zandmotor
Been thanked: 2 times

Bericht door zandmotor » 11 dec 2014, 13:34

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuk onderwerp en ook leuk en interessant om te zien hoe de diverse collecties staan opgesteld. Bij mij zitten de meeste fossielen in bakken/dozen en een deel (wisselt regelmatig) staat in een oude vitrinekast in de kamer.

groet,

Dick

andersschinkel

Bericht door andersschinkel » 12 dec 2014, 21:08

Afbeelding

Dat ziet er erg mooi uit, Dick! Bij de anderen trouwens ook. Imposante verzamelingen allemaal. Ik ben net begonnen, dus kan niet veel meer laten zien dan dit. Een handige IKEA ladenkast van mijn ouders gekregen, die zij niet meer nodig hadden; daar kan ik voorlopig even mee voort. De kast is niet krom, dat heeft de lens van de camera gedaan ;-)

Groet,

Anders

Josje

Bericht door Josje » 17 dec 2014, 16:24

Afbeelding

Afbeelding

Woww.. wat mooi allemaal, dat jullie je eigen museum willen tonen.
We hebben ook wel wat, maar de meeste zitten in wat plastic dozen en laden.
De mooiste fossielen hebben we opgesteld in de etagère in de woonkamer. Excuses voor kwaliteit, foto's gemaakt met GSM.

Groetjes,
Sylvia en Josje

knaapjvd
Senior Lid
Has thanked: 13 times
Been thanked: 15 times

Bericht door knaapjvd » 18 dec 2014, 16:04

Ik vind de 4e foto van Optimo heel erg aanspreken. Het is denk ik de symmetrie en spiegeling.

Erg leuk om eens in 'andermans keuken' te kijken. Ik zou graag iets soortgelijks aanbieden, maar mijn collectie staat nog in de kinderschoenen/(te ontzilten/drogen).

Ik moet me nog gaan oriënteren vwb een opbergsysteem of vitrine.

Leuk topic Patrick!

[Bewerkt door knaapjvd op 18-12-2014 om 16:09 NL]

Groeten,
Joost

Pleistoceen
Contacteer:

Bericht door Pleistoceen » 21 dec 2014, 14:23

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuk een kijkje in de keuken. Dit is mijn bescheiden keukentje. Door mijn vrouw naar de zolder verbannen met mijn "rotzooi" :)

Het ladenkastje heb ik van een basisschool gekocht die zijn inventaris ging vernieuwen. Vitrinekastje van marktplaats en een houten kast van de buren die hem weg wilden gooien. Niet stijlvol, maar voorlopig werkt het nog.

Groet,

Aalt

Plaats reactie