Je eigen kleine museum

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Stan
Been thanked: 1 time
Antw: Je eigen kleine museum

Bericht door Stan » 22 dec 2014, 00:51

Afbeelding

Afbeelding

Super gave collecties allemaal, en allemaal erg netjes uitgestald! Bij mij ligt alles hoofdzakelijk in zakjes en bakjes in grotere bakken of lades. Vrijwel niets is uitgestald. Zelf studeer ik nu, maar mijn collectie ligt in mijn (kleine) kamer bij mijn ouders, meenemen naar mijn studentenkamer is echter niet echt een optie gezien ik geregeld verhuis. Bij mijn ouders heb ik wel 2 vitrinekasten, 1tje net nieuw en nog leeg, de ander al jaren vrijwel onveranderd en overvol. Momenteel doe ik geen enkele moeite om de collectie netjes uit te stallen en probeer ik enkel de documentatie (en vindbaarheid van alles) zo netjes mogelijk in orde te houden, maar zodra ik eenmaal klaar met studeren ben en een beetje vastere woonplaats heb (en hopelijk ook ruimte) kan ik ook aan de presentatie gaan werken. Ik heb 2 foto's van mijn vitrine van 5 jaar terug opgeduikeld. Dat geeft niet echt een accuraat beeld van mijn huidige collectie en wat er nu in ligt, maar wel leuk voor in dit topic :).

Gr. Stan

hubertus68
Has thanked: 47 times
Been thanked: 305 times
Antw: Antw: Je eigen kleine museum

Bericht door hubertus68 » 22 dec 2014, 01:43

knaapjvd schreef:
Ik vind de 4e foto van Optimo heel erg aanspreken. Het is denk ik de symmetrie en spiegeling.

Erg leuk om eens in 'andermans keuken' te kijken. Ik zou graag iets soortgelijks aanbieden, maar mijn collectie staat nog in de kinderschoenen/(te ontzilten/drogen).

Ik moet me nog gaan oriënteren vwb een opbergsysteem of vitrine.

Leuk topic Patrick!

[Bewerkt door knaapjvd op 18-12-2014 om 16:09 NL]

Hoi Aalt,

wat is dat voor een grote bot op jouw fotos?

Groeten,
Oliver

[Bewerkt door hubertus68 op 22-12-2014 om 01:43 NL]

Pleistoceen
Contacteer:
@Oliver

Bericht door Pleistoceen » 22 dec 2014, 06:18

Dat grote bot is een dijbeen van een mammoet. (niet zelf gevonden hoor :) )

Groet,

Aalt

Maestro
Been thanked: 5 times
Antw: Je eigen kleine museum

Bericht door Maestro » 22 dec 2014, 10:24

Afbeelding

Leuk om te zien, bij iedereen!
Ik 'mag' één plank in de kabinetkast in de woonkamer.
De rest van mijn vondsten moet naar boven.

Groet,
Maestro

Plaats reactie