Fossielenbeurs Ede zaterdag 14 maart 2015: wat vonden jullie ervan?

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Fossielenbeurs Ede zaterdag 14 maart 2015: wat vonden jullie ervan?

Bericht door Frederik » 16 mar 2015, 14:12

Hoewel ik heel wat nieuwe gezichten heb gezien, waaronder mensen die ik al jaren ken via dit forum (blijft toch altijd een beetje gek, de bekende onbekenden), besef ik dat ik ook heel wat mensen gemist heb op de beurs.
Dat is natuurlijk een beetje typisch. Zo'n dag vliegt voorbij en er was zoveel te doen.

De grootste verassing voor mij was het succes van de lezingen-formule. Het was op bepaalde momenten echt niet normaal hoeveel volk er in dat zaaltje zat. Het was duidelijk een gesmaakte combinatie, van beursbezoek met lezing.

Voorts herken ik ook wat Dries eerder schreef, nl. dat er zo enorm veel spontane interactie was met de bezoekers. We zijn aan onze stand doorlopend bezig geweest met mensen die eigen vondsten hadden meegebracht, wat ging van de typische leuke vakantievondst (is dit wat? ) tot een paar enigmatische fossielen die niet zouden misstaan in een museum!

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

masteroffossiles
Has thanked: 27 times
Been thanked: 9 times

Bericht door masteroffossiles » 16 mar 2015, 19:29

Hey Fitch, ik geloof dat ik van jouw een Squalicorax tandje heb gekocht, lange man, grijs t-shirt toch?

op het kaartje stond Eagle Ford Group, Travis County in Texas, heb je toevallig nog een iets preciezere formatie en vindplaats?

Gr,
Sander

Yasmin1995
Antw: Antw: Antw: Fossielenbeurs Ede zaterdag 14 maart 2015: wat vonden jullie ervan?

Bericht door Yasmin1995 » 16 mar 2015, 20:30

fitch schreef:

Hey Yasmin,

Heh - ik denk dat je mij bedoelt :)

Met het internet en excursies zijn beurzen wellicht n° 1 om wat bij te leren en gelijkgezinden te ontmoeten. Leuk dat je het er naar je zin had!

Zoals frederik vertelde, staat wij ook op de beurs van F.net/Hona in Wezenmaal (Belgie) - voor wat anders kan je ook altijd een mailtje sturen hoor..

Groet,
Dries
Dat zal best kunnen ik had een rode sjaar, spijkerjackje en een rode kop door alle pracht dingen :)

Maar dan zal ik je zeker op de Hona zien ;)
En leuk dank je wel :)

Groetjess

Life finds a way

fitch

Bericht door fitch » 16 mar 2015, 20:48

Yup sander. De 'eagle ford group' is de formatie: http://en.wikipedia.org/wiki/Eagle_Ford_Formation

Gps gegevens heb ik er niet van, ik had ze verkregen via een ruil - maar ben blij dat het in goede handen terecht gekomen is? Had je de soort nu al?

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures

fitch
Antw: Antw: Antw: Antw: Fossielenbeurs Ede zaterdag 14 maart 2015: wat vonden jullie ervan?

Bericht door fitch » 16 mar 2015, 20:53

Yasmin1995 schreef:
fitch schreef:

Hey Yasmin,

Heh - ik denk dat je mij bedoelt :)

Met het internet en excursies zijn beurzen wellicht n° 1 om wat bij te leren en gelijkgezinden te ontmoeten. Leuk dat je het er naar je zin had!

Zoals frederik vertelde, staat wij ook op de beurs van F.net/Hona in Wezenmaal (Belgie) - voor wat anders kan je ook altijd een mailtje sturen hoor..

Groet,
Dries
Dat zal best kunnen ik had een rode sjaar, spijkerjackje en een rode kop door alle pracht dingen :)

Maar dan zal ik je zeker op de Hona zien ;)
En leuk dank je wel :)

Groetjess
.. en de vele donkere krullen :)

blij met de tanden?
d

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures

masteroffossiles
Has thanked: 27 times
Been thanked: 9 times
Antw: Antw: Fossielenbeurs Ede zaterdag 14 maart 2015: wat vonden jullie ervan?

Bericht door masteroffossiles » 16 mar 2015, 22:15

Fitch schreef:
Yup sander. De 'eagle ford group' is de formatie: http://en.wikipedia.org/wiki/Eagle_Ford_Formation

Gps gegevens heb ik er niet van, ik had ze verkregen via een ruil - maar ben blij dat het in goede handen terecht gekomen is? Had je de soort nu al?
Het Turonien gedeelte van de Eagle Ford Group bestaat uit 2 formaties; de Arcadia park Fm en de Britton Fm. daartussen zit ook nog de Kamp Ranch Fm. maar die word soms bij een van de andere twee gerekend, zie:
https://www.academia.edu/4673372/Late_C ... orth_Texas
weet je misschien welke van de twee het is?

De soort had ik al maar dat wist ik, het ging mij om de locatie en uit Travis County had ik deze soort inderdaad nog niet, dus de gok heeft goed uit gepakt.
Gr,
Sander

Pleydellia
Contacteer:

Bericht door Pleydellia » 17 mar 2015, 20:15

Nog even nagenieten van deze geweldige beurs: http://www.werkgroepfossielenwageningen.nl/page25.html

Mark

Mammoetje
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Bericht door Mammoetje » 26 mar 2015, 22:17

Hoi, ik ben Marco Maas en het zou goed kunnen dat je bij mij deze tanden hebt gekocht. Ik meen dat ik de Mosa tand voor je in een doosje heb gedaan.

Ik sta zelf niet vaak op beurzen. Eigenlijk alleen deze, de beurs in België in november en de verzamelaars jaarbeurs in Utrecht. We hebben wel een website en verkopen wat via marktplaats. Het blijft een hobby en ik heb er helaas niet altijd genoeg tijd voor.

Het enige dat ik vind, is dat ik te weinig zoek.....

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 30 mar 2015, 20:39

Afbeelding

Het is er eindelijk eens van gekomen om mijn aanwinsten van de beurs op foto te zetten. Ik heb een interessante publicatie kunnen aanschaffen, en heb een aantal erg leuke trilobietjes gekregen van Tom. Dikke merci daarvoor nog eens!

[Bewerkt door Frederik op 30-03-2015 om 19:40 NL]

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Plaats reactie