Ammoniet Cap Blanc Nez
- Everhardus
Antw: Ammoniet Cap Blanc Nez
Valt helemaal niet tegen, zeker gezien je gereedschap. Dat materiaal kan erg lastig zijn om te preppen. Op tijd stoppen met het centrum is een verstandige keuze, het kan goed zijn dat het centrum namelijk ofwel slecht bewaard is beleven of helemaal afwezig is.......Mooi stuk zo ! Gr,marcel
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Inderdaad, prima gedaan!
Ik sluit me aan bij Marcel wat betreft het centrum. Het is een knap werkstuk geworden.
Ik sluit me aan bij Marcel wat betreft het centrum. Het is een knap werkstuk geworden.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Maurice
- Senior Lid
- Been thanked: 2 times
- Contacteer:
Goed gedaan,
En als je op dit forum bij determinatie zoekt, dan zou je deze moeten terugvinden om te kunnen determineren.
Groeten,
Kevin
En als je op dit forum bij determinatie zoekt, dan zou je deze moeten terugvinden om te kunnen determineren.
Groeten,
Kevin
growing old is mandatory, but growing up is
optional.
optional.
- Everhardus
Het viel mij nog mee hoe makkelijk het te prepareren was, ik was in een uur of 3-4 ongeveer al klaar. De stukjes matrix vlogen er soms per centimeters af waarna ze weer een mooi stuk ammoniet lieten zien. Soms werkte dit goed, maar soms merkte ik dat dit er ook voor zorgde dat er wat beschadigingen aan de ammoniet kwamen. Weer een les geleerd voor een volgende keer dus.
De tweede mogelijk aanwezige ammoniet heb ik jammer genoeg niet terug kunnen vinden toen ik eenmaal al bezig was geweest, op foto 3 lijkt het er zeker 1 te zijn. Alleen kwam ik daar jammer genoeg te laat achter, voor de volgende keer dus ook geleerd om de gehele steen eerst goed te bestuderen in plaats van te focussen op de duidelijkst aanwezige.
Na het determinatiesysteem wat doorgekeken te hebben vind ik mijn exemplaar, zoals Marcel al aangaf, veel weg hebben van de Mantelliceras Sp. De andere soorten hebben iets teveel siering over de schelp, wat mijn exemplaar niet heeft.
[Bewerkt door TheRock op 12-01-2015 om 13:41 NL]
De tweede mogelijk aanwezige ammoniet heb ik jammer genoeg niet terug kunnen vinden toen ik eenmaal al bezig was geweest, op foto 3 lijkt het er zeker 1 te zijn. Alleen kwam ik daar jammer genoeg te laat achter, voor de volgende keer dus ook geleerd om de gehele steen eerst goed te bestuderen in plaats van te focussen op de duidelijkst aanwezige.
Na het determinatiesysteem wat doorgekeken te hebben vind ik mijn exemplaar, zoals Marcel al aangaf, veel weg hebben van de Mantelliceras Sp. De andere soorten hebben iets teveel siering over de schelp, wat mijn exemplaar niet heeft.
[Bewerkt door TheRock op 12-01-2015 om 13:41 NL]
- Riemer
- kalootklooier
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Contacteer:
Hoi,
Lijkt me echt een Mantelliceras.
Gr Walter
Lijkt me echt een Mantelliceras.
Gr Walter