Preparatie Wenndorfia
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Preparatie Wenndorfia
Ik heb de beschrijving van deze trilobiet niet, maar helemaal verrassend zijn die terraslijntjes niet. Ik associeer ze met een gravende levensstijl, en daar lijkt dit beestje best wel goed voor aangepast.Lugo schreef:
Verrassend dat je terraslijntjes vindt aan de onderzijde van de boord van het cephalon.
Weet je of dit ook in de wetenschappelijke beschrijving van deze trilo vermeld staat?
Intussen is hij klaar. Ik heb inderdaad straaltechnieken gebruikt voor de laatste steenrestjes, met een redelijk goed resultaat.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Antw: Preparatie Wenndorfia
Ok, ik heb Sandford 2005 erop nageslagen. Op het eerste zicht staat daar niet zoveel in over terraslijnen. Nu wordt het interessant om eens een paar goede foto's te nemen. 
Als ik Sandford moet volgen (en daar is in de wetenschappelijke wereld zeker nog geen uitsluitsel over) dan moeten we hier inderdaad over Wenndorfia spreken en niet over Parahomalonotus. O.a. de rond afgelijnde anterieure rand van het cephalon, en de ronde aflijning van de glabella zijn kenmerkend voor Wenndorfia.
Andere auteurs zijn daar minder stellig over, blijkbaar.

Als ik Sandford moet volgen (en daar is in de wetenschappelijke wereld zeker nog geen uitsluitsel over) dan moeten we hier inderdaad over Wenndorfia spreken en niet over Parahomalonotus. O.a. de rond afgelijnde anterieure rand van het cephalon, en de ronde aflijning van de glabella zijn kenmerkend voor Wenndorfia.
Andere auteurs zijn daar minder stellig over, blijkbaar.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:

En zoals beloofd nog een paar foto's van de afgewerkte Wenndorfia. Al bij al is het een mooi stuk geworden vind ik. Gelukkig is hij niet helemaal opgerold, want ik laat mijn trilobieten graag op de matrix. Dit is ook handig als referentie voor de lithologie later, zo kan ik altijd nagaan in wat voor matrix het beestje zat.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:

Bijgevoegd nog een foto van de onderrand van de linker librigena. De terraslijnen zijn duidelijk zichtbaar.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hallo Frederik, wat een prachtig stuk werk. Het beestje kijkt je nu lachend aan en met een te vreden blik.
Groet,Ben
0000000000
Prachtig eindresultaat, Frederik.
Zo'n pedestal heeft wel iets speciaal, al vergt dit heel wat graafwerk. Maar voor een gedeeltelijk opgerolde trilo kan dit de perfecte oplossing bieden.
Ik neem aan dat voorzichtigheid wel geboden is om te voorkomen dat het voetje afbreekt door de trillingen van de preparatienaald.
Lugo
Zo'n pedestal heeft wel iets speciaal, al vergt dit heel wat graafwerk. Maar voor een gedeeltelijk opgerolde trilo kan dit de perfecte oplossing bieden.
Ik neem aan dat voorzichtigheid wel geboden is om te voorkomen dat het voetje afbreekt door de trillingen van de preparatienaald.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Klopt dat het een breekbare constructie is. Ik zie het liever niet zo, maar gezien de houding van dit beestje, en het feit dat ik liever meer dan minder bewegingsruimte heb voor de prepareernaald, is zo'n sokkel onvermijdelijk. Op het einde is het opletten geblazen, en werkte ik vrijwel uitsluitend met fijnere naalden.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)