Typische foraminiferen uit het Mioceen.
Typische foraminiferen uit het Mioceen.

Hallo, deze soort foraminiferen laat ik even zien wegens zijn bijzonderheid. Ze zijn kenmerkend door hun uiterlijk. Het is de soort Polymorphina fistulosa(fistel vorming) op de huid. Er zijn wat soorten o.a. de P. lanceeolota, P. compressa en de P.lactea. maar om zet uitelkaar te houden. is zeer moeilijk. Afbeeldingen komen uit de Miste afzetting.
Groet,Ben
0000000000
Antw: Typische foraminiferen uit het Mioceen.
Hallo Ben
Mooie plaatjes, Ik heb er ook een paar uit het Plioceen van Suffolk-UK.
Rob
Mooie plaatjes, Ik heb er ook een paar uit het Plioceen van Suffolk-UK.
Rob
I love nature from the past, present and future.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Prachtig Ben,deze kom ik ook tegen,je kunt ze wel niet in de hand houden of ze zijn kapot 
GR

GR
strandjutters
Hoi Pascal, ze zijn zeer broos dat klopt. Maar ok ik pik ze met een nat penceel dus ze gaan niet door de hand. Ik vind dit wel heel bijzondere forms, naar mijn weten komen deze fistels niet bij andere forms voor. Dank voor je reactie, groet,Ben
0000000000
Hallo, Koen. Dat heb je goed. bedankt voor je reactie.
Groet,Ben.
0000000000
- KoenJ
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
hoi Ben,
Gisteren heb ik 's wat zand uit het Lutetiaan van Fleury-la-Rivière bekeken. Hier komen ook veel forams in voor. Ik ga jouw tip om een nat penseeltje te gebruiken ook eens toepassen. Zelfs mijn fijnste pincet is monsterlijk groot onder de microscoop.
Ik zag hier: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=19912 dat je microslides van Krantz gebruikt om ze in op te bergen. Mijn vraag is hoe jij die microslides vervolgens opslaat. Ik vind de houten kistjes hiervoor vrij prijzig.
Gisteren heb ik 's wat zand uit het Lutetiaan van Fleury-la-Rivière bekeken. Hier komen ook veel forams in voor. Ik ga jouw tip om een nat penseeltje te gebruiken ook eens toepassen. Zelfs mijn fijnste pincet is monsterlijk groot onder de microscoop.
Ik zag hier: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=19912 dat je microslides van Krantz gebruikt om ze in op te bergen. Mijn vraag is hoe jij die microslides vervolgens opslaat. Ik vind de houten kistjes hiervoor vrij prijzig.
Groeten,
Koen
Koen
Fascinerend die kleine wereld van Scherven,
KoenJ, je kan er nog kleinere vinden natuurlijk, een penseel werkt, maar soms willen ze wel eens verdwijnen in de penseelharen, een naald waar je de tip even nat van maakt werkt voor mij, ze blijven eraan plakken, maar wel niet teveel kracht zetten of er breken stukjes af.
Duys
KoenJ, je kan er nog kleinere vinden natuurlijk, een penseel werkt, maar soms willen ze wel eens verdwijnen in de penseelharen, een naald waar je de tip even nat van maakt werkt voor mij, ze blijven eraan plakken, maar wel niet teveel kracht zetten of er breken stukjes af.
Duys
Hallo Koen, dit is mijn opberg systeem. Het zijn kunststof lade,s met een etiketje dat je er tussen kan schuiven. Deze lade,s passen op elkaar we gebruikten ze ook al bij de RGD.Ze zijn verkrijgbaar bij ,, de Bodemschat,, Hengelo adres; info@bodemschat.nl.
Voor de slides , adres; BiotecMicroslides, accounts@biotecmicroslides.co.uk, deze heeft slides met glazenplaatjes en een aluminium behuizing, maar is wat duurder.
Dan nog Fema, info@fema-salzgitter.de, kunststof.
Krantz, info@krantz-online.de, deze firma heeft ook goede kunststof slides, 100 stuks voor 57,10 euro incl. verzk.
Naturalis gebruikt ze ook ze worden in Noordwijk gemaakt in opdracht maar niet voor partikulieren,jammerlijke zaak. Ik heb geprobeert ze via Naturalis te kopen maar dat kan om financiele redenen niet.
Maar ja je moet maar zien, heb je al foto,s gemaakt van je vondsten in Lutetiaan(Fr). ben ik benieuwd naar.
Succses, groet, Ben.
0000000000
- KoenJ
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Hoi Ben,
Bedankt voor je info (en foto's)!
Ik heb nog geen foto's gemaak; ik kreeg de forams nog niet onbeschadigd geïsoleerd.
Hier zie je de soorten die erin kunnen voorkomen: http://www.foraminifera.eu/fleury.html
In ieder geval ben ik Articulina sp., Miliola sp. (verschillende soorten), Quinqueloculina sp., en Triloculina sp. tegengekomen. Maar ik heb er ook maar een half uurtje naar gekeken.
Bedankt voor je info (en foto's)!
Ik heb nog geen foto's gemaak; ik kreeg de forams nog niet onbeschadigd geïsoleerd.
Hier zie je de soorten die erin kunnen voorkomen: http://www.foraminifera.eu/fleury.html
In ieder geval ben ik Articulina sp., Miliola sp. (verschillende soorten), Quinqueloculina sp., en Triloculina sp. tegengekomen. Maar ik heb er ook maar een half uurtje naar gekeken.
Groeten,
Koen
Koen