Marokkaans kerstcadeau

Vragen of informatie over prepareren, technieken en materiaal.
Germa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times
Antw: Marokkaans kerstcadeau

Bericht door Germa » 21 dec 2015, 18:42

Je boft maar met zo'n prachtvrouw!
Van het werk heb ik niet zoveel verstand maar ik vind het fijn om mee te kijken en te lezen, het ziet er mooi uit!

suffeleersT

Bericht door suffeleersT » 21 dec 2015, 19:51

Afbeelding

Is waar germa. Ik heb een geweldig vrouwke. Niet de makkelijkste maar ze is fantastisch.

Heb dat kleintje voorzichtig wat vrij gemaakt aan zijn pygidium. Ik denk dat je gelijk hebt Frederik. Als ik de foto's vergelijk.

Lugo
Been thanked: 65 times

Bericht door Lugo » 21 dec 2015, 21:20

Dag Tim,

jij bent goed op weg om een prima preparator te worden en ik denk dat er nog mooie trilobieten van jou op dit forum zullen verschijnen
.
Het is altijd een speciaal moment om zo'n pakje " stenen" uit Marokko te ontvangen, en al zeker als het een complete verrassing is.

Lugo

Panta rhei

Heraclites

suffeleersT
Antw: Antw: Marokkaans kerstcadeau

Bericht door suffeleersT » 21 dec 2015, 21:34

Lugo schreef:
Dag Tim,

jij bent goed op weg om een prima preparator te worden en ik denk dat er nog mooie trilobieten van jou op dit forum zullen verschijnen
.
Het is altijd een speciaal moment om zo'n pakje " stenen" uit Marokko te ontvangen, en al zeker als het een complete verrassing is.

Lugo
Bedankt Lugo. Hoop het toch dat er nog mooie dingen mogen volgen.
Ja zo een verrassingen mogen van mij elke dag komen ;)

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 22 dec 2015, 12:32

Hey Tim,

Inderdaad, op je vrouw mag je trots zijn. Ze voelt héél goed aan wat jou content maakt.

Op basis van je laatste foto: opletten met de genale stekels. Je benadert de centrale as van opzij, en je werkt daarbij van naast de trilobiet uit. De kans is redelijk klein dat de kop voorovergebogen zit, maar als dat zo is, loop je op deze manier een risico om de genale stekels tegen te komen.

Als je van achter naar voren werkt: nadat je het eerste thoraxsegment bent tegengekomen, volgt de occipitale ring. Deze ligt vaak gevoelig hoger dan de thorax, dus dat is ook een punt waar je goed moet opletten. Ook de ogen steken uit, bestudeer op voorhand foto's van dit beestje en bedenk een goede strategie om de ogen te benaderen. Het is best dat je telt: Destombesina heeft 11 segmenten. Er zit geen stekeltje of knobbeltje op de occipitale ring.

Je bent écht goed bezig!

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

suffeleersT

Bericht door suffeleersT » 22 dec 2015, 13:17

Ik weet het dat ik niet van langszij mag verder gaan. Heb dit vanachter gedaan om wat meer vrij te krijgen van het pygidium. Heb al wat foto's gedownload en een beschrijving van geslacht. Hij gaat iets dieper de steen in naarmate ik naar voor ga. Ben nog aan het denken hoe ik verder ga en of ik er al verder aan ga werken. Deze is echt precisiewerk. Zou ik ook beter onder de bino doen denk ik.

suffeleersT

Bericht door suffeleersT » 22 dec 2015, 20:14

Afbeelding

Na bijna 2u korrel voor korrel te verwijderen heb ik het hoofd en het rechter oog gevonden zonder ook maar één keer hem te raken. Dit was serieus zenuwslopend. Spijtig genoeg blijkt er een klein stukje van de achterkant van het oog afgebroken. Denk niet dat het er nu af gegaan is. Het oog kwam zo tevoorschijn. Voor de zekerheid ga ik morgen het gruis eens doorzoeken maar het is echt een super klein stukje en ik weet niet eens of het er wel was. Morgen eerst de rechterkant verder vrij leggen op zoek naar de genale stekel.
Spijtig van dat stukje. Het is een klein stuk en moeilijk zonder vergroting maar hij was er perfect uit aan het komen. Als ik de rest zo verder doe zal het toch nog een heel mooi stukje worden denk ik.

suffeleersT

Bericht door suffeleersT » 23 dec 2015, 13:07

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb er nog een paar uur met engelengeduld aan zitten werken.
Het is gelukt de rechterkant van het cephalon vrij te krijgen.
Zonder extra schade aan het oog of dergelijke. Juist 1 klein puntje op de neus :(
Nu even laten rusten en dan de ander kant na kerst vrij maken.

Prettige feesten allemaal.

suffeleersT

Bericht door suffeleersT » 23 dec 2015, 19:41

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Help,ik ben verslaafd. Kan niet stoppen. Dit is het resultaat na de rest van de dag er toch maar voorzichtig aan verder te doen. Er is nog veel te verwijderen met een naald op de thorax maar hij begint toch al vorm te krijgen. De linker genale stekel is er beter zichtbaar maar nog maar een speldenkopje groot. Het pygidium is er al zo goed als helemaal uit en mag gezien worden vind ik. Deze wil ik wel eens in en wat groter formaat in handen krijgen.
Nu Stop ik er toch mee voor vandaag. Wil geen fouten maken.

suffeleersT

Bericht door suffeleersT » 23 dec 2015, 19:47

Afbeelding

Deze nog even dat jullie een idee hebben van de 'grote'. ;)

Plaats reactie