Paralejurus
-
Antw: Paralejurus
Ok. Vandaag had ik eens zin in iets anders dan den trio.
De geweldige scheiding is toch niet meer zo geweldig.
Er scheelt ook vanalles aan dit stuk.
De rand vanboven op het pygidium is er niet.
In het linker oog zit een scheur. (Niet veroorzaakt door mij

En Frederik ik heb het gemerkt aan het tipje van de 'neus' dat de schaal dun is en makkelijk lost. Heb alles wel terug en kan het terug lijmen, al wordt dat wel een puzzeltje hoor.
Hij ligt ook niet in de makkelijkste positie om zijn thorax eruit te krijgen.
Maar het zal wel lukken.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Tim,ik denk niet dat die rand er altijd zit,hangt wat af van vindplaats en tijdperk denk ik.
Voor de rest ziet het er inderdaad niet zo goed uit.
Maar in je volgende zending zit wel een prachtexemplaar
GR
Voor de rest ziet het er inderdaad niet zo goed uit.
Maar in je volgende zending zit wel een prachtexemplaar

GR
strandjutters
-
Met de rand bedoelde ik gewoon dat er een stukje vanachter ontbreekt. Het is niet veel juist het kantje. Zal er morgen eens een foto van nemen.
Voor de rest kan dit nog wel iets worden maar zal wat tijd, lijm, reparatie en poetswerk kosten. ik geef het toch nog niet zo snel op hoor. Is weer een goede oefening voor toekomstige stukken.
Ja de volgende lijkt wel al half uit de steen gesprongen. Maar ook weer, die moet ik eerst in handen hebben om zeker te zijn van de kwaliteit. Maar hij ziet er inderdaad geweldig uit.
Groeten
Voor de rest kan dit nog wel iets worden maar zal wat tijd, lijm, reparatie en poetswerk kosten. ik geef het toch nog niet zo snel op hoor. Is weer een goede oefening voor toekomstige stukken.
Ja de volgende lijkt wel al half uit de steen gesprongen. Maar ook weer, die moet ik eerst in handen hebben om zeker te zijn van de kwaliteit. Maar hij ziet er inderdaad geweldig uit.
Groeten
Tim,
het zal niet de volledig intacte trilobiet worden, maar toch wordt het nog een mooi stuk, eenmaal uit zijn matrix.
Gebaseerd op de vorm van het pygidium lijkt het er sterk op dat dit een Paralejurus spatuliformis is.
Nog veel succes bij de verdere preparatie.
Lugo
het zal niet de volledig intacte trilobiet worden, maar toch wordt het nog een mooi stuk, eenmaal uit zijn matrix.
Gebaseerd op de vorm van het pygidium lijkt het er sterk op dat dit een Paralejurus spatuliformis is.
Nog veel succes bij de verdere preparatie.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
-
Ben een klein beetje beschaamd.
Het is echt niet mijn beste prep. Heb veel te veel foutjes gemaakt. Weet niet aan wat het lag.
Dit is het tussentijds resultaat. Moet nog de stukjes schaal terug lijmen als dat lukt. En hem hier en daar nog wat opkuisen. Het was een hel om de thorax vrij te krijgen omdat hij zo vel naar omhoog geplooid staat. Er past net een filter van een sigaret tussen. Had heel weinig bewegingsruimte daar maar het is vrij goed gelukt.
Eens wat proper gemaakt zal hij nog wel meevallen maar zeker geen topstuk.
Tim,
dit ziet er toch zeer degelijk uit, zeker als je de ontbrekende schaaldeeltjes op het cephalon goed terug op hun plaats krijgt.
Die U-ligging maakt het inderdaad wat moeilijker om de preparatienaald in de juiste hoek op de thorax te krijgen, maar het is jou toch gelukt.
Proficiat.
Lugo
dit ziet er toch zeer degelijk uit, zeker als je de ontbrekende schaaldeeltjes op het cephalon goed terug op hun plaats krijgt.
Die U-ligging maakt het inderdaad wat moeilijker om de preparatienaald in de juiste hoek op de thorax te krijgen, maar het is jou toch gelukt.
Proficiat.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Wat betreft Maharch: dit is inderdaad een sectie aan de basis van Jebel Mrakib. Bijgevoegd een foto van één van de lagen daar. Voorlopig zet ik mijn preparaties van ginder in het determinatiesysteem onder 'Jebel Mrakib', met de vermelding dat het uit de Maharch sectie komt. Maar ik sluit niet uit dat ik hiervoor op een latere datum een aparte locatie invoer.suffeleersT schreef:
Het enige wat ik heb met deze locatie in vermeld is dit,
the Dicranurus couche at Maharch (on the side of Tafraoute facing Jbel Mrakib, to be precise). Maharch is a locality very close to Tafraoute,
http://www.fossiel.net/id_system/specie ... plaats=548
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Dag Tim,
Ik ken het gevoel van ontevredenheid als je foutjes hebt gemaakt dit te vermijden waren. Maar het ziet ernaar uit dat het allemaal wel meevalt. En als je niet tevreden bent kan je deze nog in geheel Marokkaanse stijl in een asbak verwerken, zie ik.
Ik wens je een vaste hand bij het lijmen.
Ik ken het gevoel van ontevredenheid als je foutjes hebt gemaakt dit te vermijden waren. Maar het ziet ernaar uit dat het allemaal wel meevalt. En als je niet tevreden bent kan je deze nog in geheel Marokkaanse stijl in een asbak verwerken, zie ik.

Ik wens je een vaste hand bij het lijmen.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
-
Bedankt Luc. Het valt wel mee. Maar kon beter.
Leuke foto Frederik
Ben mij een beetje aan het wijden aan de locaties. Jou foto voeg ik ook toe
.
Omdat mijn leverancier niet zo een uitgebreide kennis heeft van de juiste couche heb ik hem gevraagd om mij foto's van de vindplaatsen van mijn stukken door te zenden. Samen met onder andere Jens probeer ik dan de juiste formatie, locatie en couche te weten te komen. Als ik er nog meer ontvang kan jij me misschien ook helpen.
Ja, ben nochtans voorzichtig en traag te werk gegaan maar een paar keer hem toch geraakt.
Is balen. Maar het lukt niet altijd zoals je wilt.
Een asbak, leuk idee
had ik zo nog niet bekeken.
Maar dat is een beetje zonde. Zo erg is hem nog niet.
Ja dat lijmen word nog een klusje. Maar zal wel lukken.
Leuke foto Frederik

Ben mij een beetje aan het wijden aan de locaties. Jou foto voeg ik ook toe

Omdat mijn leverancier niet zo een uitgebreide kennis heeft van de juiste couche heb ik hem gevraagd om mij foto's van de vindplaatsen van mijn stukken door te zenden. Samen met onder andere Jens probeer ik dan de juiste formatie, locatie en couche te weten te komen. Als ik er nog meer ontvang kan jij me misschien ook helpen.

Ja, ben nochtans voorzichtig en traag te werk gegaan maar een paar keer hem toch geraakt.
Is balen. Maar het lukt niet altijd zoals je wilt.
Een asbak, leuk idee

Maar dat is een beetje zonde. Zo erg is hem nog niet.
Ja dat lijmen word nog een klusje. Maar zal wel lukken.
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Antw: Antw: Paralejurus
Voor privégebruik, geen probleem.suffeleersT schreef:
Jou foto voeg ik ook toe
Uit deze couche kwam trouwens ook Paralejurus, als ik me niet vergis.
[Bewerkt door Frederik op 01-03-2016 om 16:21 NL]
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)