Hulp bij determineren van 2 oudere fossielen van MV2 (geen zoogdier)
Antw: Antw: Hulp bij determineren van 2 oudere fossielen van MV2 (geen zoogdier)
om zeker te zijn dat je er geen slapeloze nachten aan overhoudt : kijk eens goed naar de ribben van Hamites, die staan een beetje schuin op de lengteas, van het stukje loodrecht, de ribben zijn wel erg dik om een Hamites te zijnKoenJ schreef:
Hoe een klein steentje een hoop grote mensen kan bezighouden....
]
je Hamitessen : links boven H.maximus
rechts boven en links onder H. intermedius
rechts onder waarschijnlijk H. subrotundus
groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
- KoenJ
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Antw: Hulp bij determineren van 2 oudere fossielen van MV2 (geen zoogdier)
Ik geef me gewonnen
. Je argumentatie heeft me overtuigd, Phil.
Ook bedankt voor het in 1 adem determineren van deze Hamitessen! Toch weer iets bijgedragen aan het jaar van de ammoniet.

Ook bedankt voor het in 1 adem determineren van deze Hamitessen! Toch weer iets bijgedragen aan het jaar van de ammoniet.
Groeten,
Koen
Koen
Antw: Antw: Hulp bij determineren van 2 oudere fossielen van MV2 (geen zoogdier)
dat valt wat mager uit, dat jaar van de ammoniet, is hier op het forum interesse in een vergelijking van de stratigrafie van de gault klei van Folkstone en CBNKoenJ schreef:
! Toch weer iets bijgedragen aan het jaar van de ammoniet.
philippe
- KoenJ
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Ik heb slechts een keer een paar uurtjes gezocht in Folkestone, en weet niet zoveel van de stratigrafie. Aan mij heb je dus niet zoveel.
Groeten,
Koen
Koen
ik heb er mij in verdiept en zodra ik tijd heb zal ik mijn bevindingen hier posten, ze zijn redelijk verrassendKoenJ schreef:
Ik heb slechts een keer een paar uurtjes gezocht in Folkestone, en weet niet zoveel van de stratigrafie. Aan mij heb je dus niet zoveel.
philippe
- andersschinkel
Dank voor alle overwegingen! Inderdaad staan de ribbels op het stukje dat ik gevonden heb niet schuin op de lengteas. Dat maakt Hamites dan niet plausibel. Ik houd het voorlopig dan maar op een crinoïde.