Pleistocene Park

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
davinci
Contacteer:
Antw: Pleistocene Park

Bericht door davinci » 29 sep 2004, 19:16

Het punt is dat ze niet echt weten waar ze mee bezig zijn.Ze doen wat dna bewerken en zien wel wat er uit komt .Heeft het dan een nieuwe eigenschap die in hun ogen belangrijk
kan zijn maken ze er melding van als zijnde kijk ons eens goed zijn.

heb wel eens gehoord van een proefveldje met gemuteerd gras dat haar stuifmeel verspreide via wind etc.dit \'\'nieuwe dna is nooit meer weg te krijgen en zal zich als een ziekte verspreiden over heel de aarde.

Ik wil alleen maar zeggen dat aan dit soort dingen meer gevaar kleeft dan je in de eerste instantie zou denken.

Tuurlijk wil ik ook die grote rode olifant voorbij zien rennen maar met dit soort dingen moet je even scherp blijven en niet kortzichtig gaan denken.

En je moet ook niet vergeten dat als die wetenschappers al zomaar wat doen ,dat wij er helemaal geen verstand van hebben.

het bij elkaar gooien van dna ,bestralen ,op een hopie gooien en maar kijken wat eruit komt.
das geen wetenschap maar blind auto rijden.
dv

i just looove fossils

davinci
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Pleistocene Park

Bericht door davinci » 29 sep 2004, 19:17

Maarten schreef:
davinci schreef:
mij hoeven ze in ieder geval niet te klonen
ik sterf liever uit .
gr dv
Maak je geen zorgen Davinci: we klonen je
echt niet!

oeeeef dank maarten nu slaap ik weer rustig.
gr dv

i just looove fossils

davinci
Contacteer:
Antw: Antw: Pleistocene Park

Bericht door davinci » 29 sep 2004, 21:30

[/quote] De natuur is niet iets dat controle heeft op iets anders, de natuur zijn de dieren, planten en zelfs de mens. Wat is dan juist het verschil tussen kunstmatig en natuurlijke mutatie van DNA? Niet veel eigenlijk, gewoon dat kunstmatig door de mens komt(ook al maken wij deel uit van de natuur). Er zijn in heel de geschiedenis van de aarde zoveel factors geweest die daar invloed op hebben gehad en de mens is daar 1 van.[/quote]

Als je hiermee \"kunstmatige\" natuurlijke selectie bedoeld of tewel ordinair fokken,vind ik dat je een kist handgranaten met een atoombom vergelijkt
Het spijt me,maar er zijn TE veel dingen die we nog niet weten.
Selectif breeding gaat om het uiterlijk en dat is maar een heel klein deeltje van het totale dier.De meeste veranderingen die plaats zullen vinden bij een dier met kunstmatig gemuteerd dna zullen niet eens zichtbaar zijn en worden mischien wel nooit ontdekt.
Als we een beeld zouden krijgen van de resultaten VOORDAT we werkelijk tot de daad zouden overgaan denk ik dat we een goede kans maakten.
Maar de mens kennende zullen ze daar geen geduld/tijd voor hebben en zal de drang van de voorbij rennende grote rooie olifant groter zijn dan hun angst of geweten.
Zo zijn ook de hondjes met mismaakte kopjes
er gekomen en de poesjes zonder vacht.

Ik sluit me dan ook bij maarten aan en zeg dat het uitsterven van de mens geweldig zou zijn voor het leven op deze[en niet onze]planeet.

Als je bedenkt hoe sterk leven zich in bochten wringt om te overleven denk ik dat we dan echt trots kunnen zijn op onszelf dat wij het toch voor elkaar hebben gekregen om onszelf kapot te krijgen.

[ik word een beetje moe van al die lange zinnen en sluit hierbij mijn mening af tenzij je nog iets nieuws hebt natuurlijk]

met vriendelijke groeten
davinci

i just looove fossils

Trilobite
Contacteer:
Antw: Pleistocene Park

Bericht door Trilobite » 30 sep 2004, 00:08

Maar als je dan toch van plan bent om uit te sterven, dan is het wel zo netjes om de planet schoon achter te laten.

Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.

Gesloten