Ardennen

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Supergraver
Antw: Antw: Antw: Ardennen

Bericht door Supergraver » 20 aug 2006, 22:21

(De trilobietliefhebbers schieten ineens als paddestoelen uit de grond, geen slechte zaak overigens)
idd het is een beetje stil rondom de haaientandjes :)

Gr

Martijn

Sorry webmaster het is dikgedrukt en ik heb geen idee hoe ik dat voor mekaar heb gekregen en laat staan hoe ik het verander :)
[Bewerkt door Supergraver op 20-08-2006 om 21:21 NL]

[Bewerkt door Supergraver op 20-08-2006 om 21:23 NL]

[Bewerkt door webmaster op 20-08-2006 om 21:33 NL]

webmaster
Senior Lid
Contacteer:
Antw: Ardennen

Bericht door webmaster » 20 aug 2006, 22:35

met de code [ b ] maak je het vet (aan elkaar dus) en met [ /b ] einde vet.
In de quote staat de schrijver altijd vet gemaakt met deze codes. Je hebt de [ /b ] code weggehaald, waardoor het hele bericht vet was geworden...
Ik heb het voor je opgelost.

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

Alfer
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: Ardennen

Bericht door Alfer » 20 aug 2006, 22:56

Supergraver schreef:
idd het is een beetje stil rondom de haaientandjes :)
Een paar dingen hebben mij er een beetje van weerhouden om met trilobieten te beginnen.

Allereerst kwam ik in Belgie iemand tegen die zei:
trilobieten ? ach die wil iedereen hebben joh.
Maar erger is; het is de nieuwste trend bij rijke amerikanen, en: de rijken der aarde kopen de mooiste exemplaren op om interessant mee te doen.

Maar trilobieten zijn leuk, zelfs leuker dan ik gedacht had.

[Bewerkt door Alfer op 20-08-2006 om 21:57 NL]

Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking

Ceraurus

Bericht door Ceraurus » 21 aug 2006, 01:18

Afbeelding

Nee, laat maar, sorry Alfer. Ik heb het al gezien in je verzameling. Die cephalons uit Ohio zijn inderdaad E.milleri. Ik haal je weer door de war met Jeroen in wiens verzameling ik ook nog even gekeken had.
Mooie stukken mannen, zuinig op zijn!

Het is inderdaad maar 2 jaar kennis, kijken lezen, evalueren en nog meer kijken en lezen. Daarnaast goede vakliteratuur aanschaffen. Als ik iets leuk vind ben ik bijzonder auto-didactisch en ik ken mezelf pas 33 jaar.

Je wil niet weten hoe blij je me maakt met een hamer en de juiste zeebodemlaag uit het
Paleozoicum. Uit dit pad komen de Scutellumstaarten (Oppagne).

;)

<:{{{{{>

Trilobiti Ceská Republika

Alfer
Contacteer:
Antw: Antw: Ardennen

Bericht door Alfer » 21 aug 2006, 05:23

ceraurus schreef:
Het is inderdaad maar 2 jaar kennis, kijken lezen, evalueren en nog meer kijken en lezen. Daarnaast goede vakliteratuur aanschaffen.
WOW da\'s echt knap.

Heb net een bod gedaan in op een Dalmanites limulurus, maar in de laatste 3 seconden overboden.
Ik ben wel een beetje verliefd op die beestjes, en het geeft ook helemaal niet want ik heb er al twee :D
Goed voor m\'n portemonee.
Ga weer gauw slapen.

Ceraurus

Bericht door Ceraurus » 21 aug 2006, 12:57

Nee, ik schaf alleen een t-weede van dezelfde soort als de nieuwe beter is.
Voor je kennis is het goed zoveel mogelijk soorten te \'bezitten\'. Zo kun je zelf vergelijkende warentestjes doen zoals ons recentste Eldredgeops en Nyterops vraagstuk.
M.a.w. je kan zelf onderzoek nakijken m.b.v. correcte vakliteratuur en leren determineren.

Ik heb nu al een aantal leuke contacten opgedaan via Ebay waar ik al een aantal beestjes vandaan heb. Momenteel ben ik met de de tweede ruil-deal bezig met een amerikaan die me (weer) zeldzame soorten gaat leveren. Uiteraard gaat dat ook de andere kant op ;)

Met verzamelen richt ik me wisselend op verschillende fauna. Ook het esthetisch aspect neem ik hierin nogal eens mee. M.a.w. ik probeer soorten te verzamelen die in dezelfde tijd nleefden of sterker nog in dezelfde stratigrafische laag voorkomen. Soms is dat makkelijk soms moeilijk.
Het mooiste voorbeeld is de Jince-formatie uit Tsjechie. De verhouding van de soort Conocoryphe of Ptychoparia (nauw verwant) is 30 op 1 wat Ptychoparia een zeldzame trilobiet maakt in deze formatie.
Maar stukje bij beetje worden mijn fauna\'s completer. Ik heb nu bijna 200 verschillende trilobietensoorten, en ik kom nu in een stadium dat goed moet kijken wat wat is.

Maaruh...als je voor mooi wil gaan richt je dan eens op de russische asaphide trilobieten, die pindakaasbruine op wit-grijze kalksteen. Dat vind ik een erg indrukwekkende familie.

Voorts nodig ik je uit Alfer op de Yahoo-groep Trilobites2, alhoewel ik niet gecharmeerd ben van de Ego-opstelling van bepaalde amerikanen. Ik zie vaak dat zij alles willen (fysiek en kennis) maar hier weinig of niets voor willen prijsgeven.

Maar ook hier werken we aan met de oprichting van een europees trilobieten-forum.

Check ook eens
trilobita.de
trilobiten.de
trilobites.eu (in de maak)

<;{{{{{>

Trilobiti Ceská Republika

Alfer
Contacteer:

Bericht door Alfer » 21 aug 2006, 20:12

ceraurus schreef:
Nee, ik schaf alleen een t-weede van dezelfde soort als de nieuwe beter is.
Da\'s een goeie, ik ook :)
Maar die handelaren zijn slim, de minst mooie komen eerst en daarna de betere exemplaren.
Eerst kocht ik een groot exemplaar gelukkig voor een redelijke prijs en die van een \"redelijk goede\" kwaliteit is.
Vervolgens kwam er een kleinere maar vrijwel perfect exemplaar die ik ook kocht voor een redelijke prijs.
Later kwam er een groot en gaaf exemplaar, ik twijfelde en besloot voor deze zeer fraaie trilobiet voor één keer nog een uitzondering te maken en voor een \"redelijk\" bedrag een bod te doen die vervolgens overboden werd.
Maaruh...als je voor mooi wil gaan richt je dan eens op de russische asaphide trilobieten, die pindakaasbruine op wit-grijze kalksteen. Dat vind ik een erg indrukwekkende familie.
Ik had er bijna een gekocht, maar ik weet nu dat het niet de weg is waar ik heen wil.
Lang geleden had ik een discussie met een jonge geoloog over wat nou het interessantse tijdperk was.
Ik vond alle tijdvakken interessant (waaronder vooral ook het Laat-Carboon) maar had toch een duidelijke voorkeur voor het het Cambrium, liefst het vroeg-Cambrium.
In het Cambrium waren echter de belangrijkste gebeurtenissen van het leven in vele opzichten vrijwel voltooid.
Die voorkeur is vrijwel onveranderd gebleven.
Voorts nodig ik je uit Alfer op de Yahoo-groep Trilobites2

Maar ook hier werken we aan met de oprichting van een europees trilobieten-forum.

Check ook eens
trilobita.de
trilobiten.de
trilobites.eu (in de maak)
trilobiten.de heb ik al bezocht en de rest zal ik zeker ook bezoeken ;)

trilobietje

Bericht door trilobietje » 23 aug 2006, 13:38

Frederik schreef:
Da\'s genoteerd. Ik start hierover even een nieuw topic op, ok?

Hoi Frederik,

Heb jij die nieuwe topic al opgestart ? en waar kan ik die dan vinden ? Het lijkt me ook wel leuk om eens af te komen.
Is er al beslist waar jullie juist naartoe trekken en overnachten ?

groetjes

Marleen

wie niet zoekt, niet vindt

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 23 aug 2006, 13:54

Jazeker:
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=2562

en het antwoord op alle andere vragen is \"ja\".

[Bewerkt door webmaster op 19-10-2006 om 10:12 NL]

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Gesloten