verzameling aangeboden

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Gebruikersavatar
Snader
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 jan 2017, 19:22
Antw: verzameling aangeboden

Bericht door Snader » 15 apr 2017, 20:46

Hoi Radboud,

Heb je mss de mogelijkheid om een foto van alle fossielen die erbij zitten online te zetten?
Of gaat het alleen in een koop?

Groeten,
Sander


Nothing lasts... But nothing is lost.

 
Wim
Berichten: 96
Lid geworden op: 04 jan 2017, 09:56
Antw: verzameling aangeboden

Bericht door Wim » 15 apr 2017, 22:14

Musea als http://www.wonderryck.nl/ willen dit vast hebben. Maar inderdaad een symbolisch bedrag is dan aan de orde. Die 5.000 euro is bijzonder hoog.

Los verkopen op b.v. marktplaats zou een optie zijn maar kost veel tijd.


Het ziet eruit als een verzameling met veel waarde voor degene die het verzameld heeft....en zo te zien vooral veel mineralen.



Gebruikersavatar
pearl
Berichten: 913
Lid geworden op: 11 mei 2006, 23:30
Been thanked: 1 time
Antw: verzameling aangeboden

Bericht door pearl » 16 apr 2017, 08:32

Als het een wat oudere verzameling is kunnen het ook de prijzen in guldens zijn.....


Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)

Sonja
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 nov 2012, 19:01
Antw: Antw: verzameling aangeboden

Bericht door Sonja » 16 apr 2017, 09:54

Pearl schreef:
Als het een wat oudere verzameling is kunnen het ook de prijzen in guldens zijn.....
Daar denk ik ook aan, dat de bedragen niet in euro zullen zijn ... weet je uit welk land de verzameling komt ? Naast 'Nederlandse gulden' zouden het ook wel eens bedragen in 'Belgische franken' kunnen zijn ?



Gebruikersavatar
TheRock
Berichten: 203
Lid geworden op: 23 okt 2014, 03:07
Antw: verzameling aangeboden

Bericht door TheRock » 13 mei 2017, 23:37

Beste Radboud,

Hoewel mineralen mij de laatste tijd wel steeds meer beginnen te liggen, vind ik het vanaf deze foto's lastig om een schatting te maken van de gehele verzameling. Op papier staan er een aantal mooie stukken op, maar zonder een goed beeld daarbij blijft een schatting erg moeilijk.

Zoals al genoemd in eerdere berichten denk ikzelf ook dat het erachter genoteerde bedrag in guldens is en niet in euro's. Helaas wil dat echter niet zeggen dat dat de totale waarde van de verzameling betreft. Het is goed mogelijk dat het ooit voor dit bedrag bij winkels is aangekocht. Hier moet alleen rekening gehouden worden met het feit dat bij winkels niet alleen de kosten voor het stuk gerekend worden, maar ook kosten voor opslag / aankleding / transport / huur / loon etc. Hiernaast zit er ook nog een verschil in waarde tussen het verkopen van een gehele verzameling en het verkopen van individuele stukken (bijvoorbeeld zoals genoemd via Marktplaats). In het laatste geval zal u er een stuk meer voor kunnen krijgen.

Concrete cijfers kan ik helaas niet noemen, maar hopelijk heeft u hiermee een beter idee van de waarde van het geheel. Om een nog beter beeld te krijgen, raad ik u ook aan om marktplaats te gebruiken ter vergelijkenis. Hier vindt u zowel verzamelingen als individuele stukken die te koop worden aangeboden.

Met vriendelijke groeten,

[Bewerkt door TheRock op 13-05-2017 om 22:40 NL]


- Riemer


Gesloten