ENCI Horizont van Lichtenberg.

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
hubertus68
Has thanked: 47 times
Been thanked: 305 times
Antw: ENCI Horizont van Lichtenberg.

Bericht door hubertus68 » 27 okt 2017, 23:31

Mensen,

ik vind dat deze discussie begint zeer hypothetisch te worden.
@Pascal: heb jij literatuur over onvolgroeide wortels uit de tweede rij? Als ik eerlijk ben, heb ik nog nooit iets hierover gelezen.

Groeten,
Oliver

KoH

Bericht door KoH » 27 okt 2017, 23:39

Hallo Oliver,

Pascal heeft gelijk voor wat betreft de verschillende groeistadia (met onvolgroeide wortel) van de tanden. Daarover verschillen Pascal en ik niet van mening.

Groeten

Ko

ps: ik zoek morgen wel even naar een referentie.

[Bewerkt door KoH op 27-10-2017 om 22:43 NL]

hubertus68
Has thanked: 47 times
Been thanked: 305 times
Antw: Antw: ENCI Horizont van Lichtenberg.

Bericht door hubertus68 » 28 okt 2017, 08:39

KoH schreef:
Hallo Oliver,

Pascal heeft gelijk voor wat betreft de verschillende groeistadia (met onvolgroeide wortel) van de tanden. Daarover verschillen Pascal en ik niet van mening.

Groeten

Ko
Hoi Ko,

dat weet ik. Maar hoe kan men dan een min of meer afgerolde wortel van een onvolgroeide onderscheiden? Ik vind het tnt gewoon een beetje te kort om de bocht. En dan nochmaals de vraag: bestaat er literatuur/websites etc. over onvolgroeide wortels van haaientanden? Ik heb nog nooit hiervan gehoort.

Groet,
Oliver

KoH
Antw: Antw: Antw: ENCI Horizont van Lichtenberg.

Bericht door KoH » 28 okt 2017, 16:05

hubertus68 schreef:
dat weet ik. Maar hoe kan men dan een min of meer afgerolde wortel van een onvolgroeide onderscheiden? Ik vind het tnt gewoon een beetje te kort om de bocht.
Mee eens.
hubertus68 schreef:
En dan nochmaals de vraag: bestaat er literatuur/websites etc. over onvolgroeide wortels van haaientanden? Ik heb nog nooit hiervan gehoort.
Er zullen best betere referenties zijn, maar in de onderstaande post staat een stuk tekst over de ontwikkeling van haaientanden wat ik snel kon vinden uit S.B. Cunningham (2000) over S. macrota in vergelijking C. taurus.

KoH

Bericht door KoH » 28 okt 2017, 16:08

Afbeelding

Hierbij een quote van de tekst uit het betreffende artikel

Plaats reactie