Mediterane foraminiferen Mar Menor
- RobertSpeijer
- Been thanked: 10 times
- Contacteer:
Antw: Mediterane foraminiferen Mar Menor
Dag Ben
Zo wordt het al wat duidelijker. Je materiaal is extreem gepolijst, waardoor het sterk afgerond is en glanst. Dat zal in de golfslagzone en/of door wind op het strand gebeurd zijn. Mogelijk zitten er oude herwerkte fossielen tussen, maar dat geldt denk ik niet voor de gestreepte Peneroplis en de Sorites. Probeer eens een Peneroplis (of andere 'verkiezelde' foram) op te lossen in verdund zoutzuur. Als dat lukt was ie niet verkiezeld en is ie definitief ter ziele gegaan.
Zo wordt het al wat duidelijker. Je materiaal is extreem gepolijst, waardoor het sterk afgerond is en glanst. Dat zal in de golfslagzone en/of door wind op het strand gebeurd zijn. Mogelijk zitten er oude herwerkte fossielen tussen, maar dat geldt denk ik niet voor de gestreepte Peneroplis en de Sorites. Probeer eens een Peneroplis (of andere 'verkiezelde' foram) op te lossen in verdund zoutzuur. Als dat lukt was ie niet verkiezeld en is ie definitief ter ziele gegaan.

Groeten
Robert Speijer
Onderzoeksgroep Biogeologie & Paleoklimatologie - KU Leuven
Robert Speijer
Onderzoeksgroep Biogeologie & Paleoklimatologie - KU Leuven
Antw: Mediterane foraminiferen Mar Menor
Hallo Robert, ik heb je test uitgevoerd. Zowel op de Peneroplis als de slakjes, ze bruizen allemaal dus oplossen. We zijn in elk geval een eind verder gekomen. Ik hou het op verspoeld sediment . Bedankt voor je interesse en hulp.
Vrl.gr. Ben.
0000000000