CBN/Albiaan: Bijdraag van Phil gezocht!

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Stijn
Been thanked: 2 times
Contacteer:
Antw: CBN/Albiaan: Bijdraag van Phil gezocht!

Bericht door Stijn » 30 jun 2018, 13:35

Taxonomische kennis zit inderdaad over heel de wereld verspreid, en met enkel Belgen en Nederlanders kom je er niet aan uit.

Zelf heb ik nog te weinig kaas gegeten van het Albiaan. Er zijn gewoon teveel ammonieten, en te weinig taxonomen op dit moment, en nog zoveel rotzooi om op te lossen.

mvg Stijn

"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996

phil
Has thanked: 1 time
Been thanked: 51 times
Antw: Antw: CBN/Albiaan: Bijdraag van Phil gezocht!

Bericht door phil » 30 jun 2018, 14:24

Stijn schreef:
Er zijn gewoon teveel ammonieten, en te weinig taxonomen op dit moment, en nog zoveel rotzooi om op te lossen.

mvg Stijn
De revisie van F. Amedro lost de meeste rotzooi op, je moet het alleen begrijpen. De meeste soorten uit het albiaan hebben een zeer grote intraspecifieke variatie en de werkelijke verschillen zijn dikwijls minimaal en subtiel. Spath heeft in zijn tijd voor elke vorm een beschrijving met bijhorende naam gemaakt. Dit was toen gebruikelijk, Collignon deed net het zelfde. Nieuwe inzichten tonen aan dat veel van de soorten die Spath beschreef synoniemen zijn zoals bij Schloenbachia varians. Het klinkt dan eenvoudig maar het maakt het er niet gemakkekijker op. Ik voel dat ik nu op het juiste spoor zit. Het is zeker logisch : als soorten die seksueel compatibel samen leven zullen ze in korte tijd onderling kruisen tot er één soort overblijft.

philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting

ilse
Antw: CBN/Albiaan: Bijdraag van Phil gezocht!

Bericht door ilse » 30 jun 2018, 14:45

Misschien heb je hier wat aan , Xenina
http://emmanuelle.puceat.free.fr/doc/BomouEtAl2016.pdf

[Bewerkt door ilse op 30-06-2018 om 13:48 NL]

FOSSILS ARE FOR EVER!

Plaats reactie