Tanden uit Marokko
Antw: Tanden uit Marokko
Die dingen worden met gips gemaakt, dan lukt die naaldentruc niet.....
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!
- SebastiaanVR
aai........
Ik heb voorzichtig met een mesje over die kaak geschuurd en alles wat eraf kwam was wit spul.
Zou water kunnen helpen??
gr Sebas
Ik heb voorzichtig met een mesje over die kaak geschuurd en alles wat eraf kwam was wit spul.
Zou water kunnen helpen??
gr Sebas
- Hieronymus
- Contacteer:
dude, wacht met iets te doen en post nu maar eerst een foto, dat zal wel wat beter zijn....
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
- SebastiaanVR
- Pachydiscus
- Been thanked: 11 times
Ook ik heb in mijn begintjd zo\'n zelfde fossiel op een beurs gekocht. Trots liet ik hem aan John Jagt (paleontoloog) zien. Hij keek 1 seconde en zei meteen:\"Nep!\" Dat kan ik u dus nu ook met zekerheid zeggen. Ik heb hem toen maar meteen uit elkaar gehaald en inderdaad; De steen is echt; er is een holte in gemaakt waar een gipsbed in ligt en daar ligt de \"ook\" echte tand op. Uiteraard met de meest beschadigde zijde onder (Zo dom zijn de Makkeranen natuurlijk ook weer niet). De wortel is waarschijnlijk een mengesel van lijm en gemalen beenderen. Leuk geboetseerd. Ook in het geval van een stuk kaak met tanden weet je zeker dat het nep is. Vaak zitten de tanden te netjes op een rij; ik ben vanaf die tijd zeer huiverachtig geweest m.b.t tot Marokko-fossielen. Niet voor niets worden ze wel eens geweerd op beurzen in de USA.
Helaas....spijtig dus. Maar.....jongens, de mooiste fossielen liggen dichterbij dan je denkt. Veel mensen weten maar half hoe mooie fossielen je in de Benelux en Duitsland kunt vinden.
Helaas....spijtig dus. Maar.....jongens, de mooiste fossielen liggen dichterbij dan je denkt. Veel mensen weten maar half hoe mooie fossielen je in de Benelux en Duitsland kunt vinden.
Digger
- SebastiaanVR
Kunt u morgen misschien zeggen of mijn stuk kaak een beetje leek op wat u vroeger had?
Ik heb een stuk kaak met 1 tand en een tand appart. Je zit wel lijnen lopen wat je normaal ook bij een wortel ziet lopen.
Bij het stuk kaak ook de structuur wat ook normaal is. Was dat ook bij uw fossiel?
Ik heb een stuk kaak met 1 tand en een tand appart. Je zit wel lijnen lopen wat je normaal ook bij een wortel ziet lopen.
Bij het stuk kaak ook de structuur wat ook normaal is. Was dat ook bij uw fossiel?
- SebastiaanVR
Het lukt niet om er een foto op te zetten. Het is een JPEG bestand en ik weet niet hoe je het moet veranderen. Weet iemand het?
[Bewerkt door fossielenheerser op 14-10-2006 om 19:10 NL]
[Bewerkt door fossielenheerser op 14-10-2006 om 19:10 NL]
- SebastiaanVR
- SebastiaanVR

het is me eindelijk gelukt om de fotoos te plaatsen!!!
Op de eerste twee fotoos zie je de tanden met de kaak en op de derde foto het werveltje(in het zwartje vakje).
De kaak lijkt me nep, maar jullie zijn de experts....
Het spijt me als de derde foto een beetje onduidelijk is, maar het was een beetje moeikijk om het te fotograferen.