Iemand in 2007 naar vindplaats in NL of Belgi
- Hieronymus
- Contacteer:
Antw: Iemand in 2007 naar vindplaats in NL of België?
Ik zou dan eerder een 6 (of 5)mm met een 2(of 1, maar da\'s nogal lastig) mm combineren om zo de kleinste tandjes (squalus, cetorhinus) ook te vinden
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
- SebastiaanVR
Is een 6 mm samen met nog een 6 mm goed, zodat de gaatjes 2 0f 3mm worden? Of 3 keer zodat de gaatjes 1 mm worden?
gr, S
gr, S
- SebastiaanVR
Is een 6 mm samen met nog een 6 mm goed, zodat de gaatjes 2 0f 3mm worden? Of 3 keer zodat de gaatjes 1 mm worden?
gr, S
gr, S
- Supergraver
Antw: Antw: Iemand in 2007 naar vindplaats in NL of België?
Fijne vriend,fossielenheerser schreef:
Ai, probleempie, ik heb alles al gekocht:(
En het is helemaal niet moeilijk om te maken, en ik vind het zelf best een goed idee, want:
1: je heb de grote en kleine dingen gescheiden waardoor de kleinere dingen makkelijker te zien zijn.
2: het is veel overzichtelijker.
3: de kleinere dingen worden niet geplet (of gebroken) door de zwaardere dingen.
Het enigste dat wordt veranderd is dat er een zeef bovenop komt. Je kunt het gemakkelijk openklappen waardoor de bij de onderste zeef komt. Het materiaal gaat 2 keer door een zeef waardoor je wel meer kans hebt om iets te vinden. Of niet?
Natuurlijk is de onderste zeef een 6 mm, maar nog wel bedankt voor de tip, oude rot:D
gr, S
Dacht je dat wij hier nu nog nooit over hadden nagedacht

Ik zelf neem me ook elke keer voor om nu eens zo\'n zeef op een of twee pootjes te bouwen. Maar als het puntje bij paaltje komt, sta ik toch weer het op pure kracht te doen. En dan sta je de volgende dag weer lekker met zo\'n stevige spierpijn in de rug op.
Dit jaar zul je ook mij zien met een zeef op pootjes, ik heb hem reeds besteld bij een \'las\' collega van me op m\'n werk

Succes!
Gr
Martijn
- agaathunter
Ja Sebastiaan, jij hebt toch kleine trekjes van eigenwijsheid in je. Maar ja, ik hoor je al weer denken: eigenwijs is toch ook wijs.
Ik zou zeggen, je hebt gevraagd, hoe je het beste een geschikte zeef kunt maken.
Neem dan ook aan wat al die mensen die daar al jaren komen en die een hoop ervaring met zeven op hebben gedaan je adviseren.
Ga nou niet fantaseren, hoe jij het nog beter voor mekaar kunt hebben.
Ga nou maar eens eerst met 1 zeef beginnen.
Je komt er dan wel achter, dat je hiervan nog doodmoe wordt.
Groetjes van ook een oude rot: Ed
Ik zou zeggen, je hebt gevraagd, hoe je het beste een geschikte zeef kunt maken.
Neem dan ook aan wat al die mensen die daar al jaren komen en die een hoop ervaring met zeven op hebben gedaan je adviseren.
Ga nou niet fantaseren, hoe jij het nog beter voor mekaar kunt hebben.
Ga nou maar eens eerst met 1 zeef beginnen.
Je komt er dan wel achter, dat je hiervan nog doodmoe wordt.
Groetjes van ook een oude rot: Ed
geduld is een goede zaak
Dan toch ook maar een duit in het zakje: ik zie nog wel voordelen van een grove zeef van 13 mm omdat je dan het grind/grove schelpresten eruit haalt (en de allergrootste tanden
) en je het restant veel gemakkelijker overziet. Het voorstel van Hieronymus om 2 mm gaas te gebruiken lijkt me niet praktisch. Zelfs mijn 4 mm zeef \"plakt\" al behoorlijk, zeker als het zand van wat dieper komt en/of er kleiresten in zitten. Bij 2 mm krijg je er dan zeker niets doorheen. Beter idee is om het 4 mm zeefsel in een zak te doen en thuis te drogen en uit te zoeken. Alleen als het een hele poos niet geregend heeft, kun je in Mill de bovenste kurkdroge zandlaag van de hellingen afscheppen (alleen de bovenste centimeters) en zonder moeite door zo\'n fijne zeef gooien. Da´s trouwens de meest relaxte manier van zeven 
Age heeft gelijk dat 7 mm waarschijnlijk het beste compromis is tussen ook de kleine tanden vinden en veel kubieke meters maken Toch zeef ik bij \"vers\" materiaal toch ook met 10 mm - schiet harder op en voor de kleine tanden kom ik wel terug als het wat rustiger is (= een tijdje niet gespoten wordt).
S., als je blij bent met 30 tanden kun je ook nu gaan - zie http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 2958#33602
Groet,
Eric

Age heeft gelijk dat 7 mm waarschijnlijk het beste compromis is tussen ook de kleine tanden vinden en veel kubieke meters maken Toch zeef ik bij \"vers\" materiaal toch ook met 10 mm - schiet harder op en voor de kleine tanden kom ik wel terug als het wat rustiger is (= een tijdje niet gespoten wordt).
S., als je blij bent met 30 tanden kun je ook nu gaan - zie http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 2958#33602
Groet,
Eric
- SebastiaanVR
@Martijn, ik ga wel meteen met poten, ik heb al last van mn rug dus lijkt het me ook het beste:)
@Ed, ik heb wel een paar trekjes van eigenwijsheid, het gaat maar niet over:(
Ik zal beginnen met 1 zeef, op advies van meerdere mensen. Maar toch moet ik 1 ding kwijt, het idee van moi, is gewoon 1 zeef met 2 lagen. Dus alles gaat door 2 zeven. Maar ik houd me aan jullie advies:)
@Eric, welke moet ik nou gebruiken? De 13 mm (ik heb niet kleiner), de 6,3 mm of 2 met elkaar combineren? Maar dat word dan weer te klein.
En ik kan helaas niet nu gaan, ik kan pas als ik tijd heb (vakantie, misschien af en toe een weekendje). Maar het ziet er al uit als iets wat ik graag zou willen vinden:)
gr, S
@Ed, ik heb wel een paar trekjes van eigenwijsheid, het gaat maar niet over:(
Ik zal beginnen met 1 zeef, op advies van meerdere mensen. Maar toch moet ik 1 ding kwijt, het idee van moi, is gewoon 1 zeef met 2 lagen. Dus alles gaat door 2 zeven. Maar ik houd me aan jullie advies:)
@Eric, welke moet ik nou gebruiken? De 13 mm (ik heb niet kleiner), de 6,3 mm of 2 met elkaar combineren? Maar dat word dan weer te klein.
En ik kan helaas niet nu gaan, ik kan pas als ik tijd heb (vakantie, misschien af en toe een weekendje). Maar het ziet er al uit als iets wat ik graag zou willen vinden:)
gr, S
- Supergraver
Antw: Antw: Iemand in 2007 naar vindplaats in NL of België?
Beste Fossielenheerser,fossielenheerser schreef:
Maar toch moet ik 1 ding kwijt, het idee van moi, is gewoon 1 zeef met 2 lagen. Dus alles gaat door 2 zeven. Maar ik houd me aan jullie advies:)
Zeker als je voor het eerst naar Mill gaat, wil je zo snel mogelijk, zoveel mogelijk en zo groot mogelijk vinden. Het lijkt me dan zeer onhandig om een dubbele zeef te hebben, waarbij je om de paar scheppen ipv 1 zeef twee zeven moet doorzoeken en leeggooien. Maar nogmaals; leef je uit!
Gr
Martijn
- SebastiaanVR
@Martijn,
ik ga ook maar 1 zeef maken. Ik houd me aan jullie advies. Wat ik net schreef bedoelde ik niet dat ik het nog steeds zou maken:)
gr, S
ik ga ook maar 1 zeef maken. Ik houd me aan jullie advies. Wat ik net schreef bedoelde ik niet dat ik het nog steeds zou maken:)
gr, S
Ik zie zowel voor het nat zeven als het droog zeven veel verschillende zeven langskomen in Mill. Ikzelf neem ook altijd meerdere zeven mee. De omstandigheden vragen soms ook om een andere aanpak. Ik gebruik dus ook een dubbele zeef (bovenste 10x10 mm, onderste 5x5 mm). Beide zeven heb ik overigens verstevigt met drie stalen dwarsliggers zodat het gaas niet gaat doorhangen. De grovere zeef zorgt er voor dat de aarde sneller doorloopt in de fijnere zeef, en zoals Eric al aangeeft worden de grotere stukken er meteen uitgehaald. Ik moet zeggen dat ik juist heel benieuwt ben naar nieuwe ideeën zoals de scharnieren van Sebastiaan.
Grrr Edo
Grrr Edo
mij zijn niet van de bange, mij zijn alleen van de voorzichtige.
Klukkluk
Klukkluk