Vandaag naar CBN geweest

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Fossielenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:
Antw: Vandaag naar CBN geweest

Bericht door Fossielenzoeker » 13 dec 2006, 21:20

@ Frederik
Heel goed dat je even een aandacht aan het mailtje van Vincko besteed! Je tekening is duidelijk.
Ik raad ook iedereen aan niet op het grensvlak fossiel-matrix te gaan tikken. je raakt dan bijna altijd het fossiel.

@ Vincko
Je moet met je luchtbeitel ruim vanaf het fossiel beginnen. Werk dan langzaam naar het fossiel toe en zorg dat de matrix in stukjes bij je naaldpunt wegspringt. Niet gaan krassen om een fossiel zoals je ons vorige week op foto\'s liet zien!
Als je het met beleid doet springt in de laatste mm de matrix los van het fossiel.
Neem de tijd en prepareer met beleid!

Robert Mensink

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Antw: Vandaag naar CBN geweest

Bericht door Gerrit-Jan » 13 dec 2006, 23:09

moonwalker schreef:
MSS een idee voor een volgende forum uitstap... richting CBN.
Lijkt me een strak plan. Ik ga wel mee!

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

binbinneke
Contacteer:

Bericht door binbinneke » 14 dec 2006, 11:46

Mijn leeftijd is ook nogal tegenstrijdig om een reisje te maken met jullie, maar ik kan altijd een voorstel doen aan mijn ouders of ze mee willen. Natuurlijk staat er nog niets vast, maar ik zie het al voor mij; \"het zonneke, het strand, en een hele berg fossielen.\"
Hmm, zalig, CBN lijkt me de perfecte omgeving om zoiets te doen.
gr. robin

[Bewerkt door binbinneke op 14-12-2006 om 11:47 NL]

'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/

Yoghurtje
Contacteer:

Bericht door Yoghurtje » 10 jan 2007, 10:43

Nu ook niet overdrijven hé, een berg fossielen zul je ook niet vinden op CBN hoor ;o)
@Moonwalker, vorig weekend ben ik niet naar CBN geweest, ik was net terug van skiën in Italië en ik had niet direct de energie om te gaan zoeken naar fossielen, \'t zal voor binnenkort wel eens zijn, maar ik kan nog niet zeggen wanneer, dit weekend sowieso ook al niet. Ik laat nog iets weten.

Gesloten