Bulla\'s cadzand

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Maarten
Antw: Antw: Bulla\'s cadzand

Bericht door Maarten » 08 jan 2005, 22:17

Casper schreef:
ik zeg: het is het gevolg van opvoeding, ervaringen, genetische code, omgevingsfactoren. die dingen hebben weer allemaal veel meer oorzaken die allemaal toch een beetje tijd hebben ingenomen -een oorzaak is er niet op hetzelfde moment als zijn gevolg- en zo ga je eeuwig terug in de tijd, en kom je uiteindlijk bij één oorzaak uit, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, enzovoorts enzovoorts enzovoorts. het heelal en bestaat dus al oneindig lang denk ik.

Groeten, Casper

Ik kom hier morgen op terug, de nacht van zondag op maandag liggen jullie allemaal te malen!!!

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

davinci
Contacteer:

Bericht door davinci » 08 jan 2005, 22:19

Casper schreef:
ik zeg: het is het gevolg van opvoeding, ervaringen, genetische code, omgevingsfactoren. die dingen hebben weer allemaal veel meer oorzaken die allemaal toch een beetje tijd hebben ingenomen -een oorzaak is er niet op hetzelfde moment als zijn gevolg- en zo ga je eeuwig terug in de tijd, en kom je uiteindlijk bij één oorzaak uit, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, enzovoorts enzovoorts enzovoorts. het heelal en bestaat dus al oneindig lang denk ik.

Groeten, Casper
Ik denk dat we allemaal leeg worden geboren met een bepaalde aanleg voor karakter eigenschappen.de rest is toegevoegde waarde ...of niet natuurlijk.
gr dv
het is een beetje korter maar komt volgens mij op het zelfde neer.
weltruste maarten

i just looove fossils

Casper
Contacteer:
Antw: Bulla\'s cadzand

Bericht door Casper » 08 jan 2005, 22:19

maar ik moet vroeg naar school :(

:):):)

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

davinci
Contacteer:

Bericht door davinci » 08 jan 2005, 22:20

Casper schreef:
maar ik moet vroeg naar school :(

:):):)

Groeten, Casper
op zondag?????

i just looove fossils

Casper
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Bulla\'s cadzand

Bericht door Casper » 08 jan 2005, 22:21

Maarten schreef:
Ik kom hier morgen op terug, de nacht van zondag op maandag liggen jullie allemaal te malen!!!
das de nacht van zondag op maandag dus hè?
:)

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

davinci
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: Bulla\'s cadzand

Bericht door davinci » 08 jan 2005, 22:23

Casper schreef:
Maarten schreef:
das de nacht van zondag op maandag dus hè?
:)

Groeten, Casper
het kwartje valt plong hoor je hem.
he heb je dat berichtje van cappi nog gelezen ik denk dat master herman m verweiderd heeft.

i just looove fossils

davinci
Contacteer:

Bericht door davinci » 08 jan 2005, 22:25

je mag het best oneens zijn met elkaar maar je kan wel gewoon normaal blijven doen
beeeeeeetje kinderachtig
gr dv

i just looove fossils

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 08 jan 2005, 22:46

gelukkig dat het berichtje van mij maar een beetje kinderachtig was. hoewel daar de meningen over verdeeld zijn. in ieder geval: die berichtjes van CAPPI zijn wel ERG kinderachtig. in een bepaalde fase blijven steken zeker. okee, iedereen maakt wel eens een niet-serieuze opmerking of een opmerking die er niet toe doet, maar de berichtjes van CAPPI zijn gewoon storend en niet erg goed bedoeld. daarin verschillen zijn berichtjes van ander niet-serieuze berichtjes, en dat is ook de reden waarom ik commentaar op zijn berichtjes heb. beetje kinderachtig?? ik denk het niet.

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 08 jan 2005, 23:18

Ik neem aan dat Da Vinci het over de berichtjes van CAPPI had wanneer hij zei \'kinderachtig\' (verbeter me als het niet zo is he dv?).
Ok dat de webmaster ze heeft verwijderd, maar hij had ze net zo goed kunnen laten staan denk ik zo. Zulke dingen zijn nu eenmaal onvermijdelijk op een forum, en de kans bestaat nog steeds dat \'CAPPI\' gewoon te ver is gegaan en het \'goed bedoelde\' (in dat geval schat ik z\'n leeftijd ongeveer 8).

Aan Robin: je theorie lijkt wel plausibel, maar ik geloof dat je je laat verleiden door de analogie tussen systemen die werken volgens wetten die op mekaar lijken. Als je twee bollen hebt die op elkaar een kracht uitoefenen kunnen ze allebei draaien rond een gemeenschappelijk punt, punt. Of het nu over zwaartekracht, magnetische krachten, mechanische krachten (trekkracht in een lint tussen de twee bv) gaat, een analogie op zich zou nooit een gegronde reden mogen zijn om een hypothese die zo vergezocht is op te baseren. De wetenschappelijke methode probeert zoveel mogelijk te verklaren met zo weinig mogelijk theoriën. Als je kan kiezen tussen twee modellen om iets te verklaren, is de eenvoudigste de meest \'waarschijnlijke\'.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 08 jan 2005, 23:27

wauw, dat heb je mooi gezegd!!
ik bedoelde ongeveer hetzelfde, zij het iets eenvoudiger, maar ik kon het niet goed uitleggen.

trouwens, eventjes over kwestie CAPPI nog, in één van zijn berichtjes schreef hij \'fossielenerds\'. misschien ook wel in beide berichtjes. dit laat toch wel enige minachting zien. dus wat dat betreft kunnen we uitaan van weinig goede bedoelingen.
ik voel ook wel wat voor frederik\'s theorie, dat het zijn jongere broertje is. (die dan toevallig wel precies hetzelfde taalgebruik heeft.)

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

Gesloten