Bulla\'s cadzand

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Casper
Contacteer:
Antw: Bulla\'s cadzand

Bericht door Casper » 09 jan 2005, 12:45

waarom hebben filosofen het steeds over das ding an zich? waarom niet: het ding zelf???
omdat één of andere duitse filosoof het heeft bedacht???
(was dat kant??)

leuke topic is dit :)

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

Maarten

Bericht door Maarten » 09 jan 2005, 13:36

Ja, het was een duitse filosoof en het was id Kant. Er werd, in ieder geval, sinds Plato al met de object-subject scheiding gestoeid, Kant kreeg het onder woorden. Overigens heeft Kant al die ontologische en kosmologische godsbewijzen weerlegt. Op grond hiervan verdient hij al een standbeeld, maar hij is de grondlegger van ons moderne denken: Kruispunt van de filosofie, grondlegger moderne wetenschap, hoogtepunt verlichting. Ongelooflijk als ze dat over je zeggen....

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 09 jan 2005, 14:49

idd, wil ik ook wel later....

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

Maarten
Antw: Antw: Bulla\'s cadzand

Bericht door Maarten » 09 jan 2005, 15:59

Casper schreef:
idd, wil ik ook wel later....

Groeten, Casper
Ik eerst!!!

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 09 jan 2005, 16:20

waarschijnlijk word je pas beroemd na je dood, denk aan theo van gogh en pim fortuyn. hoewel ik je niet met zulke mensen wil vergelijken hoor. van hun vind ik het jammer dat ze beroemd zijn geworden.

groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

Maarten

Bericht door Maarten » 09 jan 2005, 16:26

Casper schreef:
waarschijnlijk word je pas beroemd na je dood, denk aan theo van gogh en pim fortuyn. hoewel ik je niet met zulke mensen wil vergelijken hoor. van hun vind ik het jammer dat ze beroemd zijn geworden.

groeten, Casper

Ben ik met je eens, dat soort mensen hebben de vrijheid van meningsuiting verkwanseld, vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als vrijheid van belediging.

Veel mensen denken dat vrijheid incusief vrijheid van meningsuiting alleen maar een recht is, het is echter voornemelijk een plicht! Iets waar je met elkaar continue een inspanningsverplichting voor hebt om dat te behouden.

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 09 jan 2005, 16:53

WIJS GEZEGD!!!!!!!!!

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

Maarten

Bericht door Maarten » 09 jan 2005, 17:52

Casper schreef:
WIJS GEZEGD!!!!!!!!!

Groeten, Casper
Dank je, jammer genoeg bedient de politiek en de media zich niet van wijze woorden: levert niets op! Bovendien wordt er met twee maten gemeten: Die jurk van Van der Ven krijgt een doodwens in de mond gelegd, heel nederland in rep en roer. Van Gogh zegt dat hij hoopt dat de cellen in het hoofd van Rosemoller aan elkaar plakken tot tumoren, hij voegt er tactisch aan toe: \"dat we moge pissen op zijn graf\". Tsja, dat wordt er gezegd: dat mag hij zeggen want dat valt on de vrijheid van meningsuiting....het zal wel aan mij liggen!

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 09 jan 2005, 18:49

politiek en media... ik heb er een hekel aan!!! vooral aan media!!!!!

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

Casper
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Bulla\'s cadzand

Bericht door Casper » 09 jan 2005, 19:27

Maarten schreef:
Casper schreef:
WIJS GEZEGD!!!!!!!!!

Groeten, Casper
Dank je, jammer genoeg bedient de politiek en de media zich niet van wijze woorden: levert niets op! Bovendien wordt er met twee maten gemeten: Die jurk van Van der Ven krijgt een doodwens in de mond gelegd, heel nederland in rep en roer. Van Gogh zegt dat hij hoopt dat de cellen in het hoofd van Rosemoller aan elkaar plakken tot tumoren, hij voegt er tactisch aan toe: \"dat we moge pissen op zijn graf\". Tsja, dat wordt er gezegd: dat mag hij zeggen want dat valt on de vrijheid van meningsuiting....het zal wel aan mij liggen!
jurken vallen blijkbaar niet onder de vrijheid van meningsuiting hè

ik vind dat vrijheid van meningsuiting wel een beetje overdreven trouwens. waarom willen mensen dat zoooo graag hebben?? het kan toch ook met ietsje minder vrijheid op een plezierige manier? dan krijg je dit soort toestanden niet. net als privacy. ik heb er echt geen problemen mee als ik gefilmd wordt hoor, zeker niet als het voor veiligheid is.

Groeten, casper

Post mortem we sort 'em!

Gesloten