kaakfragmentje met tand

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Luigi
Antw: kaakfragmentje met tand

Bericht door Luigi » 06 feb 2005, 21:15

Dit is zonder twijfel bovenkaak grottenhyena. Typische kegelvormige premolaren (in dit geval P3) waarmee bot verbrijzeld wordt. Premolaren van grottenleeuw missen de kegelvorm (zijn dunner en meer gerekt).

Schitterende strandvondst trouwens, want resten van grottenhyena worden niet zo vaak gevonden in Nederland.

Luigi

Maarten
Antw: Antw: kaakfragmentje met tand

Bericht door Maarten » 06 feb 2005, 21:33

luigi schreef:
Dit is zonder twijfel bovenkaak grottenhyena. Typische kegelvormige premolaren (in dit geval P3) waarmee bot verbrijzeld wordt. Premolaren van grottenleeuw missen de kegelvorm (zijn dunner en meer gerekt).

Schitterende strandvondst trouwens, want resten van grottenhyena worden niet zo vaak gevonden in Nederland.

Luigi
Sluit ik me, zeker voorlopig, bij aan!! Toptoptop!

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Gerrit

Bericht door Gerrit » 06 feb 2005, 22:31

Iedereen alvast bedankt voor jullie snelle en deskundige adviezen. Ik ben mij er nu van bewust geworden toch iets bijzonders te hebben gevonden.
Bedankt,Gerrit

Kustganger

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 07 feb 2005, 00:07

Ook proficiat van mijnentwege. Zo zie je maar weer: hard zoeken wordt soms beloond met iets heel speciaals.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Maarten
Antw: Antw: kaakfragmentje met tand

Bericht door Maarten » 07 feb 2005, 13:22

gerrit schreef:
Iedereen alvast bedankt voor jullie snelle en deskundige adviezen. Ik ben mij er nu van bewust geworden toch iets bijzonders te hebben gevonden.
Bedankt,Gerrit
gerrit, zet de foto\'s van je scan er op, een genot om naar te kijken en prima determinatiemateriaal voor de volgende vinder van een carnivoorfossiel (ik dus.... heb ik met mezelf afgesproken).

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Gesloten