gezocht
Antw: gezocht
Tja een waarde geven aan een fossiel kan ik niet , een fossiel heeft waarde voor mij als ik het zelf gevonden heb of het zeldzaam is.
Maar een echte verzamelaar kan dat niet in geld uitdrukken.
De waarde van je verzameling hangt ook af of er bij elk fossiel bijstaat van waar het komt en wanneer het gevonden is.
Heb je je fossielen gekocht of zelf gevonden ?
Zonder die info zijn je fossielen veel minder waard.
Misschien kan je beter wat foto\'s nemen en dan kunnen we al wat makelijker over een prijs spreken.
Groeten,
Gunther
[Bewerkt door mineraal0 op 12-01-2008 om 09:14 NL]
Maar een echte verzamelaar kan dat niet in geld uitdrukken.
De waarde van je verzameling hangt ook af of er bij elk fossiel bijstaat van waar het komt en wanneer het gevonden is.
Heb je je fossielen gekocht of zelf gevonden ?
Zonder die info zijn je fossielen veel minder waard.
Misschien kan je beter wat foto\'s nemen en dan kunnen we al wat makelijker over een prijs spreken.
Groeten,
Gunther
[Bewerkt door mineraal0 op 12-01-2008 om 09:14 NL]
We zijn hier geen taxateurs Bjorn. Zet ze maar met een paar foto\'s op Marktplaats en laat er op bieden.
De senioribus nil nisi bene
- Carcharias
- Contacteer:
Antw: Antw: gezocht
Ja okee, maar als ze er op bieden hoeft dat toch niet de echte waarde te zijn. En ik ben het met Gunther eens. De waarde is voor ieder verzamelaar anders.nestor schreef:
We zijn hier geen taxateurs Bjorn. Zet ze maar met een paar foto\'s op Marktplaats en laat er op bieden.
En Bjorn,
De waarde van een stuk kan je zelf al voor een deel bepalen. Maar als je wat foto\'s naar mij stuurd kan ik wel zeggen wat de waarde is. Je wilt toch niet van je verzameling af?
Gr. Robbin
[Bewerkt door Carcharias op 12-01-2008 om 10:32 NL]
Luctor et Emergo
Knap van je Robbin. Hoewel de waarde, zoals je zegt, voor iedere verzamelaar anders is en je niet weet waaruit de collectie bestaat, kun je aan de hand van een paar foto\'s wel de (financiële)waarde bepalen?
vr.gr.
vr.gr.
De senioribus nil nisi bene
- Betelgeuze
Ik denk niet dat bjorn hier de verzamelaar is maar gewoon niet weet wat hij er mee moet en aan het overwegen is om het te verkopen(vandaar de interesse van de waarde).
Alles heeft een prijs, en alhoewel de wetenschappelijke waarde van fossielen veel groter is dan de financiele toch kan je er gerust een prijs op plakken.
Alles heeft een prijs, en alhoewel de wetenschappelijke waarde van fossielen veel groter is dan de financiele toch kan je er gerust een prijs op plakken.
Alpha Orionis
hallo iedereen
de reden waarom ik ze wil weg hebben is omdat ik ze geerft hebt van ons vader en hij heeft die zelf gaan opgraven maar ik ken er helemaal niks van.
MVG Bjorn
de reden waarom ik ze wil weg hebben is omdat ik ze geerft hebt van ons vader en hij heeft die zelf gaan opgraven maar ik ken er helemaal niks van.
MVG Bjorn
bjorn
- binbinneke
- Contacteer:
Hoi Bjorn,
het is jouw keuze maar ik zou ze goed bijhouden. De verzameling van een zoeker heeft dikwijls een uitzonderlijk grote (emotionele) waarde. Verder is een prijsbepaling van een fossiel mogelijk, maar het zal nooit de absolute waarde van het fossiel kunnen uitdrukken. Hoe zouden mensencentjes nu een miljoenen-jaar-oud fossiel kunnen vertegenwoordigen? Zo denk ik er over.
gr. robin
het is jouw keuze maar ik zou ze goed bijhouden. De verzameling van een zoeker heeft dikwijls een uitzonderlijk grote (emotionele) waarde. Verder is een prijsbepaling van een fossiel mogelijk, maar het zal nooit de absolute waarde van het fossiel kunnen uitdrukken. Hoe zouden mensencentjes nu een miljoenen-jaar-oud fossiel kunnen vertegenwoordigen? Zo denk ik er over.
gr. robin
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/