gezocht

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Gesloten
Bjorn
gezocht

Bericht door Bjorn » 12 jan 2008, 07:55

hallo,

ik heb thuis een hele vitrine kast vol met fosielen staan, nu is mijn vraag waar kan ik er met terecht? en hoe kom ik aan de waarde?

MVG bjorn

bjorn

mineraal0
Antw: gezocht

Bericht door mineraal0 » 12 jan 2008, 09:12

Tja een waarde geven aan een fossiel kan ik niet , een fossiel heeft waarde voor mij als ik het zelf gevonden heb of het zeldzaam is.
Maar een echte verzamelaar kan dat niet in geld uitdrukken.
De waarde van je verzameling hangt ook af of er bij elk fossiel bijstaat van waar het komt en wanneer het gevonden is.
Heb je je fossielen gekocht of zelf gevonden ?
Zonder die info zijn je fossielen veel minder waard.
Misschien kan je beter wat foto\'s nemen en dan kunnen we al wat makelijker over een prijs spreken.

Groeten,

Gunther

[Bewerkt door mineraal0 op 12-01-2008 om 09:14 NL]

nestor

Bericht door nestor » 12 jan 2008, 10:10

We zijn hier geen taxateurs Bjorn. Zet ze maar met een paar foto\'s op Marktplaats en laat er op bieden.

De senioribus nil nisi bene

Carcharias
Contacteer:
Antw: Antw: gezocht

Bericht door Carcharias » 12 jan 2008, 10:30

nestor schreef:
We zijn hier geen taxateurs Bjorn. Zet ze maar met een paar foto\'s op Marktplaats en laat er op bieden.
Ja okee, maar als ze er op bieden hoeft dat toch niet de echte waarde te zijn. En ik ben het met Gunther eens. De waarde is voor ieder verzamelaar anders.

En Bjorn,

De waarde van een stuk kan je zelf al voor een deel bepalen. Maar als je wat foto\'s naar mij stuurd kan ik wel zeggen wat de waarde is. Je wilt toch niet van je verzameling af?

Gr. Robbin

[Bewerkt door Carcharias op 12-01-2008 om 10:32 NL]

Luctor et Emergo

nestor

Bericht door nestor » 12 jan 2008, 12:01

Knap van je Robbin. Hoewel de waarde, zoals je zegt, voor iedere verzamelaar anders is en je niet weet waaruit de collectie bestaat, kun je aan de hand van een paar foto\'s wel de (financiële)waarde bepalen?

vr.gr.

De senioribus nil nisi bene

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 12 jan 2008, 13:23

Ik denk niet dat bjorn hier de verzamelaar is maar gewoon niet weet wat hij er mee moet en aan het overwegen is om het te verkopen(vandaar de interesse van de waarde).
Alles heeft een prijs, en alhoewel de wetenschappelijke waarde van fossielen veel groter is dan de financiele toch kan je er gerust een prijs op plakken.

Alpha Orionis

Bjorn

Bericht door Bjorn » 13 jan 2008, 09:58

hallo iedereen

de reden waarom ik ze wil weg hebben is omdat ik ze geerft hebt van ons vader en hij heeft die zelf gaan opgraven maar ik ken er helemaal niks van.

MVG Bjorn

bjorn

binbinneke
Contacteer:

Bericht door binbinneke » 13 jan 2008, 10:16

Hoi Bjorn,
het is jouw keuze maar ik zou ze goed bijhouden. De verzameling van een zoeker heeft dikwijls een uitzonderlijk grote (emotionele) waarde. Verder is een prijsbepaling van een fossiel mogelijk, maar het zal nooit de absolute waarde van het fossiel kunnen uitdrukken. Hoe zouden mensencentjes nu een miljoenen-jaar-oud fossiel kunnen vertegenwoordigen? Zo denk ik er over.
gr. robin

'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/

Gesloten