De grote determinatie quiz?
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: De grote determinatie quiz?
Maar ja, die is lang niet zo betrouwbaar als de info op deze site, maar dan moet je wel de regels in acht nemen (dat is ook de strekking van de discussie) en dan maar hopen dat de \"experts\" niet gelijk gaan lopentandenzoeker schreef:
Voor je een vraag stelt, zie eerst zelf eens rond, het internet is een haast eindeloze bron van informatie.

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Een beetje gokwerk kan, maar dat is de laatste tijd bijlange niet meer het geval. Eigenlijk is het schrijnend en zelfs ronduit idioot wat hier soms qua determinatie op het forum verschijnt.
Nog als voorbeeld; met een héél klein beetje moeite zie je direct dat onderstaande geen Galeorhinus is: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 6119#55588
Eens googelen kan wonderen doen en er bestaan ook websites waar je alles kan vinden; waarom denk je dat ik en anderen al die tanden afbeelden op een website? En de namen zijn er meestal wel correct geschreven.
Mochten sommigen onder jullie dit niet weten, onthoudt goed dat een naam plakken op een fossiel toch wel wat tijd en moeite kost. En waarom zou men die moeite steeds opnieuw doen, wanneer men opmerkt dat sommigen niets bijleren en nog niet eens de moeite doen na te kijken c.q. verifiëren of een naam correct geschreven is? Of meer nog, beginnen zeuren, dat is de dank die je krijgt.
Er zijn er hier gelukkig wel die leren en vooruit gaan, zoals Jeroen (hoewel ik hem de laatste tijd weinig hoor?), Robin e.a.; mensen die niet zeuren, maar die iets willen bijleren…in schril contrast met anderen die dan wel véél posts hebben, maar weinig bijdragen aan het forum.
Die discussie over wetenschappers is al even belachelijk en het zelfs niet waard hierover te gaan discussiëren. Wat dat betreft vind ik de signature van Plikona wel treffend.
Wat zouden we zonder de wetenschap doen?
Nog als voorbeeld; met een héél klein beetje moeite zie je direct dat onderstaande geen Galeorhinus is: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 6119#55588
Eens googelen kan wonderen doen en er bestaan ook websites waar je alles kan vinden; waarom denk je dat ik en anderen al die tanden afbeelden op een website? En de namen zijn er meestal wel correct geschreven.
Mochten sommigen onder jullie dit niet weten, onthoudt goed dat een naam plakken op een fossiel toch wel wat tijd en moeite kost. En waarom zou men die moeite steeds opnieuw doen, wanneer men opmerkt dat sommigen niets bijleren en nog niet eens de moeite doen na te kijken c.q. verifiëren of een naam correct geschreven is? Of meer nog, beginnen zeuren, dat is de dank die je krijgt.
Er zijn er hier gelukkig wel die leren en vooruit gaan, zoals Jeroen (hoewel ik hem de laatste tijd weinig hoor?), Robin e.a.; mensen die niet zeuren, maar die iets willen bijleren…in schril contrast met anderen die dan wel véél posts hebben, maar weinig bijdragen aan het forum.
Die discussie over wetenschappers is al even belachelijk en het zelfs niet waard hierover te gaan discussiëren. Wat dat betreft vind ik de signature van Plikona wel treffend.
Wat zouden we zonder de wetenschap doen?
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
@Somniosus
Ja, zeuren heeft natuurlijk geen zin. Dan kan ik me ook wel voorstellen dat je het op een gegeven moment laat om er nog enige energie in te steken. Ik probeer meestal wel eerst voorwerk te doen, maar het forum is ook een plaats om informatie te delen, zoals interessante links (die je gevonden hebt op internet). Helaas wordt dat niet altijd gewaardeerd, hetgeen ook weer tot frustratie lijdt.
Wat je opmerking over personen met veel posts betreft, voel ik me wel aangesproken. Ik kan dan wel veel posts hebben geplaatst, maar dat wil niet zeggen dat ik niets nuttigs bij te dragen heb aan het forum. Ik ben nu eenmaal niet zo bezig ben met al die latijnse namen (behalve wat ammonieten betreft dan), dus probeer ik me anders nuttig te maken, bijvoorbeeld links opgeven die interessant zijn of een ontmoeting te organiseren. Maar als zo een poging in de kiem wordt gesmoord nodigt het niet uit om dat weer te doen (Dat is de andere kant van de medaille!!). Gelukkig is dat laatste wel een succes gebleken.
Groeten
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 11-03-2008 om 16:56 NL]
Ja, zeuren heeft natuurlijk geen zin. Dan kan ik me ook wel voorstellen dat je het op een gegeven moment laat om er nog enige energie in te steken. Ik probeer meestal wel eerst voorwerk te doen, maar het forum is ook een plaats om informatie te delen, zoals interessante links (die je gevonden hebt op internet). Helaas wordt dat niet altijd gewaardeerd, hetgeen ook weer tot frustratie lijdt.
Wat je opmerking over personen met veel posts betreft, voel ik me wel aangesproken. Ik kan dan wel veel posts hebben geplaatst, maar dat wil niet zeggen dat ik niets nuttigs bij te dragen heb aan het forum. Ik ben nu eenmaal niet zo bezig ben met al die latijnse namen (behalve wat ammonieten betreft dan), dus probeer ik me anders nuttig te maken, bijvoorbeeld links opgeven die interessant zijn of een ontmoeting te organiseren. Maar als zo een poging in de kiem wordt gesmoord nodigt het niet uit om dat weer te doen (Dat is de andere kant van de medaille!!). Gelukkig is dat laatste wel een succes gebleken.
Groeten
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 11-03-2008 om 16:56 NL]
- Supergraver
Oke allemaal leuk en wel, dan hebben we nu dus aan het touwtje van een aantal amateurs getrokken
Dan zou ik voortaan ook graag willen, dat wanneer ik of wie dan ook toch een aardig (in mijn ogen dan) onderbouwd antwoord geeft, dit niet afgescheept wordt met: \'nee, daar zit je mis\' of \'denk ik toch niet\' of wat dan ook, van een aantal kenners/diepe literatuur lezers/etc. Dit mag ook dan wel wat meer onderbouwd/uitgelegd worden. Let wel kort, want ik zou natuurlijk niet te veel tijd van jullie willen vragen
Verder moeten we gewoon maar weer de LOL erin houden. En ik verheug me er in April op een aantal mensen in levende lijfe te ontmoeten en te spreken. Is altijd HEEL anders, niet waar Louis?
Groeten uit Norge!
Martijn

Dan zou ik voortaan ook graag willen, dat wanneer ik of wie dan ook toch een aardig (in mijn ogen dan) onderbouwd antwoord geeft, dit niet afgescheept wordt met: \'nee, daar zit je mis\' of \'denk ik toch niet\' of wat dan ook, van een aantal kenners/diepe literatuur lezers/etc. Dit mag ook dan wel wat meer onderbouwd/uitgelegd worden. Let wel kort, want ik zou natuurlijk niet te veel tijd van jullie willen vragen

Verder moeten we gewoon maar weer de LOL erin houden. En ik verheug me er in April op een aantal mensen in levende lijfe te ontmoeten en te spreken. Is altijd HEEL anders, niet waar Louis?
Groeten uit Norge!
Martijn
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: De grote determinatie quiz?
Supergraver schreef:
...ik verheug me er in April op een aantal mensen in levende lijfe te ontmoeten en te spreken. Is altijd HEEL anders, niet waar Louis?
Groeten uit Norge!
Martijn
Ik ook!! Dat wordt meppen!!!!:D
Nee, heel leuk. Ben ook enthousiast wat mensen beter te leren kennen binnekort!!
inclusief jou, Supergraver
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 11-03-2008 om 19:07 NL]
Antw: Antw: De grote determinatie quiz?
Ik wil niemand viseren; en het is natuurlijk niet erg als je kennis (nog) niet zo groot is. Je leert pas bij door er veel mee bezig te zijn, maar dan wel op een serieuzere manier. Ik vermijd expliciet het woord wetenschappelijk, omdat ik dat niet bedoel, gewoon je fossielen correct etiketteren, nieuwsgierig zijn naar wat je gevonden hebt etc.Gerrit-Jan schreef:
Wat je opmerking over personen met veel posts betreft, voel ik me wel aangesproken. Ik kan dan wel veel posts hebben geplaatst, maar dat wil niet zeggen dat ik niets nuttigs bij te dragen heb aan het forum.
Doen jullie maar verder, iedereen is begonnen als een newby, probeer alleen eerst eens rond te neuzen en post enkel fossielen waar je geen weg mee weet.
Ik vind het spijtig dat jullie niet allemaal hebben ingezien dat het toch wel wat beter mocht in dit forum onderdeel.
- Frisian-old-age
Antw: Antw: Antw: De grote determinatie quiz?
Nah, ik heb in ieder geval veel geleerd en bijgeleerd.somniosus schreef:Ik wil niemand viseren; en het is natuurlijk niet erg als je kennis (nog) niet zo groot is. Je leert pas bij door er veel mee bezig te zijn, maar dan wel op een serieuzere manier. Ik vermijd expliciet het woord wetenschappelijk, omdat ik dat niet bedoel, gewoon je fossielen correct etiketteren, nieuwsgierig zijn naar wat je gevonden hebt etc.Gerrit-Jan schreef:
Wat je opmerking over personen met veel posts betreft, voel ik me wel aangesproken. Ik kan dan wel veel posts hebben geplaatst, maar dat wil niet zeggen dat ik niets nuttigs bij te dragen heb aan het forum.
Doen jullie maar verder, iedereen is begonnen als een newby, probeer alleen eerst eens rond te neuzen en post enkel fossielen waar je geen weg mee weet.
Ik vind het spijtig dat jullie niet allemaal hebben ingezien dat het toch wel wat beter mocht in dit forum onderdeel.

Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
- Supergraver
Antw: Antw: Antw: De grote determinatie quiz?
Als deze zin nu eens geplaatst was, dan was ik het wel helemaal met je eens geweest. Want het mag idd wat beter.somniosus schreef:
Ik wil niemand viseren;
Maar toch wek je bij een aantal mensen de gedachte.
Want nu wordt er van twee kanten op mekaar ingehakt. Ik vind het niet erg dat er links worden gebruikt als voorbeeld, maar niet om iemand een hak te zetten. Age heeft net als meerdere van ons hier het vaak genoeg wel bij het juiste eind, met toelichting en al. Dat hij nu met alleen een naam komt is waarschijnlijk in een opwelling denken van \'Ja dat zou het wel eens kunnen zijn\'. Ja misschien niet helemaal de meest nuchtere manier, maar ook Age heeft heel wat tandjes in zijn handen gehad om niet zomaar wat te roepen.
Verder moeten jullie het idd zelf maar weten.
Groeten,
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 11-03-2008 om 19:01 NL]
- Frisian-old-age
Antw: Antw: Antw: Antw: De grote determinatie quiz?
Supergraver schreef:Als deze zin nu eens geplaatst was, dan was ik het wel helemaal met je eens geweest. Want het mag idd wat beter.somniosus schreef:
Ik wil niemand viseren;
Maar toch wek je bij een aantal mensen de gedachte.
Want nu wordt er van twee kanten op mekaar ingehakt. Ik vind het niet erg dat er links worden gebruikt als voorbeeld, maar niet om iemand een hak te zetten. Age heeft net als meerdere van ons hier het vaak genoeg wel bij het juiste eind, met toelichting en al. Dat hij nu met alleen een naam komt is waarschijnlijk in een opwelling denken van \'Ja dat zou het wel eens kunnen zijn\'. Ja misschien niet helemaal de meest nuchtere manier, maar ook Age heeft heel wat tandjes in zijn handen gehad om niet zomaar wat te roepen.
Verder moeten jullie het idd zelf maar weten.
Groeten,
Martijn
Nah Martijn, in feite ben ik wel een beetje trots om als voorbeeldfunctie of als pispaal te dienen.
Je mot wat ( zonder de wetenschap) nietwaar?
groetjes,
[Bewerkt door Frisian-old-age op 11-03-2008 om 19:13 NL]
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
Antw: Antw: Antw: Antw: De grote determinatie quiz?
Lol, ik geef gewoon een voorbeeld, toevallig hetgeen het verste in m\'n geheugen zat; de rest moet ik alweer gaan zoeken. Ge moet dus zeker al niet gaan overdrijven of dramatiseren.Supergraver schreef:
Ik vind het niet erg dat er links worden gebruikt als voorbeeld, maar niet om iemand een hak te zetten.