onbekend tandje uit Mill.
Antw: Antw: onbekend tandje uit Mill.
Hoi Marijn,Supergraver schreef:
Howel ik in jouw ogen misschien de mijne wel sluit zeg jij veel te vaak \'nee\', waarna het achteraf toch \'ja\' blijkt te zijn
Ciao,
Martijn
Ik heb geen reden aan de determinatie van Pieter te twijfelen. Wel denk ik dat de variatie in C. maximus wat onderschat wordt.
Je hebt wellicht een punt: ik ben erg voorzichtig, en er zijn momenten dat achteraf een eerste determinatie goed bleek.
Ik heb wel de intentie bij te dragen aan een kritische discussie, en ben niet uit op twijfel zaaien als het niet relevant is.
Mijn opmerking klinkt bij nader inzien wat onvriendelijk. Was niet zo (persoonlijk) bedoeld. Ik waardeer jouw bijdragen op \'t forum erg.
m.i. zijn je interesse en bijdrages in discussies meer dan naampjes plakken, en je hebt zeker aandacht voor variatie en onzekerheden.
groeten, Erik
Antw: onbekend tandje uit Mill.
Dit tandje uit Mill lijkt toch wel héél sterk op Cetorhinus maximus.
C. parvus kwam voor van Oligoceen tot vroeg Plioceen en de soort heeft dus nog een tijdje samengeleefd met C. maximus (Herman, 1979). Waarom dus ook niet in Mill?
Dat op m\'n website is zonder twijfel C. parvus.
C. parvus kwam voor van Oligoceen tot vroeg Plioceen en de soort heeft dus nog een tijdje samengeleefd met C. maximus (Herman, 1979). Waarom dus ook niet in Mill?
Dat op m\'n website is zonder twijfel C. parvus.
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
voor een maximus wel normaal?somniosus schreef:
...trouwens een halve cm is veel te groot voor een parvus tandje.
heeft iemand meschien vergelijkings materiaal? nog zo een tandje als ik heb.
gr sean
- Supergraver
- sharkteethrene
Hallo Heren,
Op dit moment is er iemand mee bezig om De soorten/vondsten in Mill te vergelijken.
We wachten nog even het onderzoek af.
En terzijnertijd,met de nodige info zal het vermeld worden.
Iets ingekort en duidelijker hoop ik?
Groeten Rene.
[Bewerkt door sharkteethrene op 24-04-2008 om 07:50 NL]
Op dit moment is er iemand mee bezig om De soorten/vondsten in Mill te vergelijken.
We wachten nog even het onderzoek af.
En terzijnertijd,met de nodige info zal het vermeld worden.
Iets ingekort en duidelijker hoop ik?
Groeten Rene.
[Bewerkt door sharkteethrene op 24-04-2008 om 07:50 NL]
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Ik kan het verhaal niet echt volgen, maar Cetorhinus cf. maximus komt inderdaad veelvuldig voor in the Oss area.
- Supergraver
Maar is zo\'n diehoekige tand dan niet erg apart, ik ben ze eerlijk nog niet eerder tegengekomen.somniosus schreef:
Ik kan het verhaal niet echt volgen, maar Cetorhinus cf. maximus komt inderdaad veelvuldig voor in the Oss area.
Gr
Martijn
Antw: Antw: Antw: onbekend tandje uit Mill.
Jazeker, maar zoals Erik al aangaf heeft Cetorhinus een zeer variabele morphologie.Supergraver schreef:
Maar is zo\'n diehoekige tand dan niet erg apart...
Heeft wel wat weg van parvus hoor (m.u.v. die ornamentatie). De link parvus - maximus is niet geheel duidelijk, misschien hebben die maar weinig met elkaar te maken. Verassingen zijn dus zeker mogelijk. Ik ben benieuwd...