Verslag Rheine excursie van april 2008
Verslag Rheine excursie van april 2008
Het ontbrekende verslag van de Rheine excursie van 19 april 2008 is recentelijk toegevoegd aan de bijeenkomstenpagina! http://www.fossiel.net/bijeenkomsten/rh ... r_2008.php
Zie ook de oudere verslagen: http://www.fossiel.net/bijeenkomsten/bijeenkomsten.php
Het verslag heb ik samengesteld uit de forumberichten die na de excusie zijn geplaatst. Ik ben ook zo vrij geweest een paar fotootjes te hergebruiken in het verslag.
Natuurlijk mist ook het verslag nog van het recente fossielweekend in Noord Frankrijk. Het is leuk om een verslag te hebben als herinnering. Zou iemand deze taak op zich willen nemen?
Bedankt alvast!
Herman
[Bewerkt door webmaster op 08-08-2008 om 11:08 NL]
Zie ook de oudere verslagen: http://www.fossiel.net/bijeenkomsten/bijeenkomsten.php
Het verslag heb ik samengesteld uit de forumberichten die na de excusie zijn geplaatst. Ik ben ook zo vrij geweest een paar fotootjes te hergebruiken in het verslag.
Natuurlijk mist ook het verslag nog van het recente fossielweekend in Noord Frankrijk. Het is leuk om een verslag te hebben als herinnering. Zou iemand deze taak op zich willen nemen?
Bedankt alvast!
Herman
[Bewerkt door webmaster op 08-08-2008 om 11:08 NL]
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Verslag Rheine excursie van april 2008
Hoi Herman,
leuk verslag!!
Bedankt
Groet,
Gerrit-Jan
leuk verslag!!
Bedankt
Groet,
Gerrit-Jan
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Hoi,
Zeer leuk verslag.
Wij (mijn man en ik) waren 7 augustus 2008 in de groeve Breckweg in Rheine. Wij waren er nog maar nauwelijk of we moesten weer naar boven ivm onweer. Na de bui zijn we de groeve weer ingegaan. Helaas hebben wij alleen een afdruk gevonden van een ammoniet.
Wij zijn ook nog maar net bezig met fossielen zoeken en wisten niet precies hoe en waar te zoeken.
Tips zijn dan ook van harte welkom.
Groetjes Romi113
Zeer leuk verslag.
Wij (mijn man en ik) waren 7 augustus 2008 in de groeve Breckweg in Rheine. Wij waren er nog maar nauwelijk of we moesten weer naar boven ivm onweer. Na de bui zijn we de groeve weer ingegaan. Helaas hebben wij alleen een afdruk gevonden van een ammoniet.
Wij zijn ook nog maar net bezig met fossielen zoeken en wisten niet precies hoe en waar te zoeken.
Groetjes Romi113
Groningse afdeling van de Brabantse Bende
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Op het moment valt er weinig te vinden omdat er na het opblazen van de wanden de brokken niet meer apart worden gelegd om te verweren (uit een te vallen door de werking van de regen). Er is momenteel een grote behoefte aan vers materiaal door de fabriek dus het wordt direct afgetransporteerd om te verwerken. Ze (de fabriek) heeft namelijk een grote order voor een bouwput.
Wat de strategrafie betreft kun je zeggen dat je qua fossielen in het onderste gedeelte van de put eerder ammonieten vindt van het soort Austeniceras, op het eerste niveau veelal Acanthoceras rhotomagense en Schloenbachia varians en op het tweede niveau A. jukesbrownei. De bovenste rode lagen uit het Turoon (links achterin de groeve) bestaat met name uit schelpmateriaal (Inoceramus labiatus). Verder zijn er zee-egels van verschillende aard en zeldzaamheid te vinden. De meest voorkomende zijn wel Camerogalerus cylindricus en Holaster subglobosus.
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 08-08-2008 om 20:01 NL]
Wat de strategrafie betreft kun je zeggen dat je qua fossielen in het onderste gedeelte van de put eerder ammonieten vindt van het soort Austeniceras, op het eerste niveau veelal Acanthoceras rhotomagense en Schloenbachia varians en op het tweede niveau A. jukesbrownei. De bovenste rode lagen uit het Turoon (links achterin de groeve) bestaat met name uit schelpmateriaal (Inoceramus labiatus). Verder zijn er zee-egels van verschillende aard en zeldzaamheid te vinden. De meest voorkomende zijn wel Camerogalerus cylindricus en Holaster subglobosus.
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 08-08-2008 om 20:01 NL]
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Ik denk dat je met de foto's die voorhanden zijn van het forum uitje in CBN je makkelijk eenzelfde verslag kunt samenstellen, maar volgens mij was Patrick daar al mee bezig??webmaster schreef:
Bedankt alvast!
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 09-08-2008 om 17:56 NL]
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
De foto's die ik van het CBN forum weekend gemaakt heb zijn te vinden op Picasa, maar de meeste daarvan had ik al geplaats op het forum
en er zijn heel wat leuke foto's en opmerkingen geplaatst bij het topic van Eric http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=6727
Ik vind de actie foto's van Patrick ook heel erg leuk http://picasaweb.google.be/papoe007/Fossielenweekend
Het was een top weekend met leuke ontmoetingen en mooie vondsten. Ook zeker voor herhaling vatbaar.
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 09-08-2008 om 16:00 NL]

en er zijn heel wat leuke foto's en opmerkingen geplaatst bij het topic van Eric http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=6727
Ik vind de actie foto's van Patrick ook heel erg leuk http://picasaweb.google.be/papoe007/Fossielenweekend
Het was een top weekend met leuke ontmoetingen en mooie vondsten. Ook zeker voor herhaling vatbaar.
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 09-08-2008 om 16:00 NL]
Antw: Antw: Verslag Rheine excursie van april 2008
stuur even een mailtje naar mijn hotmail> twiehausen@hotmail.com. volgende maand gaan we weer een x misschien kunnen we samen gaan.groeten Erikromi113 schreef:
Hoi,
Zeer leuk verslag.
Groetjes Romi113
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
romi113 schreef:
Hoi,
Zeer leuk verslag.
Groetjes Romi113
--------------------------------------------------------------------------------
stuur even een mailtje naar mijn hotmail> twiehausen@hotmail.com. volgende maand gaan we weer een x misschien kunnen we samen gaan.groeten Erik
Hoi Erik,
bedankt voor je berichtje. Mailtje is onderweg.
groetjes Romi113
romi113 schreef:
Hoi,
Zeer leuk verslag.
Groetjes Romi113
stuur even een mailtje naar mijn hotmail> twiehausen@hotmail.com. volgende maand gaan we weer een x misschien kunnen we samen gaan.groeten Erik
Hoi Erik,
bedankt voor je berichtje. Mailtje is onderweg.
groetjes Romi113
Groningse afdeling van de Brabantse Bende