Verslag Rheine excursie van april 2008

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Gesloten
webmaster
Senior Lid
Contacteer:
Verslag Rheine excursie van april 2008

Bericht door webmaster » 08 aug 2008, 12:06

Het ontbrekende verslag van de Rheine excursie van 19 april 2008 is recentelijk toegevoegd aan de bijeenkomstenpagina! http://www.fossiel.net/bijeenkomsten/rh ... r_2008.php
Zie ook de oudere verslagen: http://www.fossiel.net/bijeenkomsten/bijeenkomsten.php

Het verslag heb ik samengesteld uit de forumberichten die na de excusie zijn geplaatst. Ik ben ook zo vrij geweest een paar fotootjes te hergebruiken in het verslag.

Natuurlijk mist ook het verslag nog van het recente fossielweekend in Noord Frankrijk. Het is leuk om een verslag te hebben als herinnering. Zou iemand deze taak op zich willen nemen?
Bedankt alvast!

Herman

[Bewerkt door webmaster op 08-08-2008 om 11:08 NL]

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Verslag Rheine excursie van april 2008

Bericht door Gerrit-Jan » 08 aug 2008, 12:18

Hoi Herman,

leuk verslag!!

Bedankt

Groet,

Gerrit-Jan

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

romi113

Bericht door romi113 » 08 aug 2008, 19:40

Hoi,

Zeer leuk verslag.

Wij (mijn man en ik) waren 7 augustus 2008 in de groeve Breckweg in Rheine. Wij waren er nog maar nauwelijk of we moesten weer naar boven ivm onweer. Na de bui zijn we de groeve weer ingegaan. Helaas hebben wij alleen een afdruk gevonden van een ammoniet.
Wij zijn ook nog maar net bezig met fossielen zoeken en wisten niet precies hoe en waar te zoeken.

Tips zijn dan ook van harte welkom.

Groetjes Romi113

Groningse afdeling van de Brabantse Bende

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 08 aug 2008, 20:58

Op het moment valt er weinig te vinden omdat er na het opblazen van de wanden de brokken niet meer apart worden gelegd om te verweren (uit een te vallen door de werking van de regen). Er is momenteel een grote behoefte aan vers materiaal door de fabriek dus het wordt direct afgetransporteerd om te verwerken. Ze (de fabriek) heeft namelijk een grote order voor een bouwput.
Wat de strategrafie betreft kun je zeggen dat je qua fossielen in het onderste gedeelte van de put eerder ammonieten vindt van het soort Austeniceras, op het eerste niveau veelal Acanthoceras rhotomagense en Schloenbachia varians en op het tweede niveau A. jukesbrownei. De bovenste rode lagen uit het Turoon (links achterin de groeve) bestaat met name uit schelpmateriaal (Inoceramus labiatus). Verder zijn er zee-egels van verschillende aard en zeldzaamheid te vinden. De meest voorkomende zijn wel Camerogalerus cylindricus en Holaster subglobosus.

Groet

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 08-08-2008 om 20:01 NL]

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 09 aug 2008, 15:55

webmaster schreef:

Het verslag heb ik samengesteld uit de forumberichten die na de excusie zijn geplaatst. Ik ben ook zo vrij geweest een paar fotootjes te hergebruiken in het verslag.

Natuurlijk mist ook het verslag nog van het recente fossielweekend in Noord Frankrijk. Het is leuk om een verslag te hebben als herinnering. Zou iemand deze taak op zich willen nemen?
Bedankt alvast!
Ik denk dat je met de foto's die voorhanden zijn van het forum uitje in CBN je makkelijk eenzelfde verslag kunt samenstellen, maar volgens mij was Patrick daar al mee bezig??

Groet

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 09-08-2008 om 17:56 NL]

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 09 aug 2008, 16:21

De foto's die ik van het CBN forum weekend gemaakt heb zijn te vinden op Picasa, maar de meeste daarvan had ik al geplaats op het forum :D

en er zijn heel wat leuke foto's en opmerkingen geplaatst bij het topic van Eric http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=6727

Ik vind de actie foto's van Patrick ook heel erg leuk http://picasaweb.google.be/papoe007/Fossielenweekend

Het was een top weekend met leuke ontmoetingen en mooie vondsten. Ook zeker voor herhaling vatbaar.

Groet

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 09-08-2008 om 16:00 NL]

Erik-B
Been thanked: 1 time
Antw: Antw: Verslag Rheine excursie van april 2008

Bericht door Erik-B » 10 aug 2008, 20:29

romi113 schreef:
Hoi,

Zeer leuk verslag.

Wij (mijn man en ik) waren 7 augustus 2008 in de groeve Breckweg in Rheine. Wij waren er nog maar nauwelijk of we moesten weer naar boven ivm onweer. Na de bui zijn we de groeve weer ingegaan. Helaas hebben wij alleen een afdruk gevonden van een ammoniet.
Wij zijn ook nog maar net bezig met fossielen zoeken en wisten niet precies hoe en waar te zoeken.

Groetjes Romi113
stuur even een mailtje naar mijn hotmail> twiehausen@hotmail.com. volgende maand gaan we weer een x misschien kunnen we samen gaan.groeten Erik

romi113

Bericht door romi113 » 10 aug 2008, 23:01

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
romi113 schreef:
Hoi,

Zeer leuk verslag.

Groetjes Romi113
--------------------------------------------------------------------------------

stuur even een mailtje naar mijn hotmail> twiehausen@hotmail.com. volgende maand gaan we weer een x misschien kunnen we samen gaan.groeten Erik

Hoi Erik,
bedankt voor je berichtje. Mailtje is onderweg.

groetjes Romi113

Groningse afdeling van de Brabantse Bende

Gesloten