Excursie ergens in Duitsland, omg Hannover
Antw: Excursie ergens in Duitsland, omg Hannover
Leuke uren gehad in de groeve. Enkele opmerkelijke fossielen: een heeeel klein sponsje (zo'n 3 milimeter) en een belemniet met een afwijking (een sponsje had zich erop gehecht. Naast veel sponzen ook veel belemnieten, zie foto, w.s. belemnitella mucronata (mucron=vooruitstekend spitsje).
wim
Hoi Wim,
Wonderlijk, een belemniet met een spons. Ronde sponsje is een Porosphaera, waarschijnlijk Porosphaera globularis.
Ik kom binnenkort een keer buurten.
gr
Jeroen
Wonderlijk, een belemniet met een spons. Ronde sponsje is een Porosphaera, waarschijnlijk Porosphaera globularis.
Ik kom binnenkort een keer buurten.
gr
Jeroen
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hier wat foto's van mijn vondsten en wat kiekjes uit de groeve. Veel belemnieten gevonden, schelpmateriaal en een paar verdrukte Micrasters. Verder veeeeeel sponzen (geen foto's)
Martijn en ik willen van de week nog naar Hoever. Waar kunnen we ons aanmelden voor een toelating?? Ik heb begrepen dat je ook iets iets moet invullen en tekenen! Kan dat op korte termijn? Hoe gaat men daar te werk. Volstaat een telefoontje en dan daar plaatselijk papieren invullen? Als iemand info heeft graag even naar mij mailen.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Iedereen zegt veel sponzen gevonden te hebben, ikzelf ook. Daarom hierbij wat foto's van vondsten van Hannover.
wim
- Spongebob
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 636 times
@ Gerrit-Jan en Martijn: Zoeken bij Höver kan, volgens mij, alleen op de 1e en 3e zaterdag van de maand, tot en met oktober. Je moet je bovendien vantevoren aanmelden. Verzamelen bij het bedrijfsgebouw en aldaar inderdaad een kleinigheid betalen en handtekening zetten. Het adres staat op http://www.ap-h.de/hoever.html
@ Wim : Ik heb wel eens meer kilo's meegesjouwd. Maar ja, die winding van de reuzenammoniet had ik natuurlijk kunnen meenemen. Mooie vondsten trouwens, maar wordt het niet tijd voor een nieuw liniaaltje?
[Bewerkt door Spongebob op 01-10-2008 om 18:26 NL]
@ Wim : Ik heb wel eens meer kilo's meegesjouwd. Maar ja, die winding van de reuzenammoniet had ik natuurlijk kunnen meenemen. Mooie vondsten trouwens, maar wordt het niet tijd voor een nieuw liniaaltje?
[Bewerkt door Spongebob op 01-10-2008 om 18:26 NL]
Time fades away (Neil Young)
- Supergraver
Antw: Antw: Excursie ergens in Duitsland, omg Hannover
Spongebob schreef:
@ Gerrit-Jan en Martijn (en schaduwlezers)Zoeken bij Höver kan, volgens mij, alleen op de 1e en 3e zaterdag van de maand, tot en met oktober. Je moet je bovendien vantevoren aanmelden.
Heeeee, das mooi, zaterdag is het de eerste zaterdag van deze maand!!!!!
Maarre ik denk dat de post het alleen niet meer haalt voor die tijd

[Bewerkt door Supergraver op 01-10-2008 om 18:26 NL]
[Bewerkt door Supergraver op 01-10-2008 om 18:30 NL]
hej Martijn!
jammerdat ik niet wist dat je in de omtrek was
Kom je dit weekend nog eens?
jim
jammerdat ik niet wist dat je in de omtrek was

Kom je dit weekend nog eens?
jim
Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hier nog foto's van twee sponzen en een Baculites. De meest spectaculaire vondst heeft Martijn reeds in ontvangst mogen nemen maar met de ammoniet ben ik zeer tevreden.
Ik hoop ook Hover nog eens aan te doen. Mss als volgend forum uitstapje

Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 01-10-2008 om 19:27 NL]
- Spongebob
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 636 times
Je bedoelt de haaientand (Hexanchus?).
Ik was eigenlijk wel verbaasd dat je hem geruild had. Moet wel een goedgevulde doos geweest zijn. 't Is Martijn ook gegund!
Ik was eigenlijk wel verbaasd dat je hem geruild had. Moet wel een goedgevulde doos geweest zijn. 't Is Martijn ook gegund!
Time fades away (Neil Young)
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Haha, L:DL
en die doos zal van tijd tot tijd bijgevuld worden
(en wie wil er zo een doos niet!!)
Maar vooral het laatste is het geval. Als iemand van zo ver komt verdiend hij iets moois. En de gezelligheid die je er (gratis)bij krijgt. Daar doe je het toch voor!!!
Ik heb er daarnaast ook een mooi tandje voor terug gehad.
Ons uitstapje naar Hover verzetten we wel naar volgend jaar, dan heeft iedereen ruimschoots de tijd om zich er op voor te bereiden.
Groet
en die doos zal van tijd tot tijd bijgevuld worden

Maar vooral het laatste is het geval. Als iemand van zo ver komt verdiend hij iets moois. En de gezelligheid die je er (gratis)bij krijgt. Daar doe je het toch voor!!!
Ik heb er daarnaast ook een mooi tandje voor terug gehad.
Ons uitstapje naar Hover verzetten we wel naar volgend jaar, dan heeft iedereen ruimschoots de tijd om zich er op voor te bereiden.
Groet