Trilobieten
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Trilobieten
Ziet er mij authentiek uit. Enkele lensjes zijn zeer mooi bewaard. Veel beschadigingen door preparatie, dat wel.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Helemaal met Fred eens. Je kan inderdaad de 'pikken' van de prepareerbeitel op het stuk zien. Zo te zien zijn de ogen goed bewaard gebleven. Redelijk grof geprepareerd maar wel echt.
Kun je tellen uit hoeveel lenzen de grootste rij in een oog bestaat? Kun je ook achterhalen uit hoeveel rijen lenzen het oog is opgebouwd?
(Een rij loopt van onder naar boven en bestaat uit een aantal lensjes, en het aantal rijen wordt dorsoventraal (in het verlengde van de rug) gerekend.)
<:{{{{{>
Kun je tellen uit hoeveel lenzen de grootste rij in een oog bestaat? Kun je ook achterhalen uit hoeveel rijen lenzen het oog is opgebouwd?
(Een rij loopt van onder naar boven en bestaat uit een aantal lensjes, en het aantal rijen wordt dorsoventraal (in het verlengde van de rug) gerekend.)
<:{{{{{>
Trilobiti Ceská Republika
- Pleistoceen
- Contacteer:
Frederik en Ceraurus,
Ik heb de trilobiet eens onder mijn microscoop bekeken om de ogen te tellen.
De langste rij (die heel genoeg was om de ogen te tellen) die ik kon vinden bestond uit 10 ogen. Het oog bestond uit 11 rijen. Ik hoop dat deze informatie iets zegt.
Ik ben allang blij dat ik 'm niet hoef te doneren aan het schoolproject over vervalsingen
Bedankt voor alle tijd, moeite en geduld tot zover.
Groet,
Aalt
Ik heb de trilobiet eens onder mijn microscoop bekeken om de ogen te tellen.
De langste rij (die heel genoeg was om de ogen te tellen) die ik kon vinden bestond uit 10 ogen. Het oog bestond uit 11 rijen. Ik hoop dat deze informatie iets zegt.
Ik ben allang blij dat ik 'm niet hoef te doneren aan het schoolproject over vervalsingen

Bedankt voor alle tijd, moeite en geduld tot zover.
Groet,
Aalt