Doodstil,werd ik bij het zien van ...........

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Poilu
Antw: Antw: Doodstil,werd ik bij het zien van ...........

Bericht door Poilu » 29 mar 2009, 21:10

digging for it schreef:
Hoi Hogst

Hierbij wat foto's van de Alopias grandis die ik vorige week gevonden heb, misschien heb je er wat aan. Ik zelf vindt het een erg moeilijk tandje en ben er niet van overtuigd dat het een grandis is. Onder de kroon meen ik een rand te zien waar de bourlette gelopen zou kunnen hebben (teken voor benedeni), ook loopt de kromming van de kroon niet zo ver door. Maar er zijn wat betere experts hier dan ik dus hopelijk antwoorden die wel. Hoop voor jou dat het er eentje is, want dit is inderdaad een zeldzaam tandje.

Groeten Patrick
Ook jij bedankt voor je reactie Patrick.
Tis inderdaad een lastige.
Ik zie verschil met de jouwe,maar wat je zegt,de experts hebben het laatste woord.

Tot ziens Hogst

[Bewerkt door hovaderm op 29-03-2009 om 20:11 NL]

sharkteethrene

Bericht door sharkteethrene » 29 mar 2009, 23:44

somniosus schreef:
Voor mij is dit een upper posterior van P. benedeni. De kroon is heel klein t.o.v. de wortel.
Hier sluit ik me geheel bij aan.

Groetjes,
Rene.

Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!

sharkteethrene
Antw: Doodstil,werd ik bij het zien van ...........

Bericht door sharkteethrene » 30 mar 2009, 00:02

Nog een vraagje wat dit betreft?

Al meerdere malen plaatsen diverse personen het gegeven dat het aanwezig zijn van een "bourlette" zou duiden op Parotodus benedeni.
En dat dit bij een Trigonotodus grandis niet het geval zou zijn?

Groetjes,
Rene.

Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!

Lanselot

Bericht door Lanselot » 30 mar 2009, 07:48

sharkteethrene schreef:
Nog een vraagje wat dit betreft?

Al meerdere malen plaatsen diverse personen het gegeven dat het aanwezig zijn van een "bourlette" zou duiden op Parotodus benedeni.
En dat dit bij een Trigonotodus grandis niet het geval zou zijn?

Groetjes,
Rene.
Dat vroeg ik me ook af. Ik heb diverse benedeni zonder bourlette (ook niet afgesleten). En ik heb een paar A. grandis met een soort van richel tussen de kroon en wortel die je ook wel ziet als de bourlette is verdwenen door slijtage (hiermee bedoel ik dus niet dat hier persé een bourlette heeft gezeten).

[Bewerkt door Lanselot op 30-03-2009 om 07:23 NL]

Gesloten