gewei?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
judith
Antw: Antw: gewei?

Bericht door judith » 05 apr 2009, 19:50

Theo schreef:
De meeste stukken die sporen van bewerking vertonen zijn van edelhert.
ik zie in dit stuk eerder edel- ipv reuzehert.
Mijn ervaring is ook dat deze 'ribbels' eerder kenmerkend zijn voor edelhert gewei. Ook morfologisch zou ik eerder aan edelhert denken. Net boven de roos (de 'basis') is de doorsnede van reuzenhert gewei volgens mij al wat meer ovaal ipv rond zoals het bij dit stuk lijkt te zijn.
Mooi stuk met die sporen!

Groeten, Judith

The Stone
Contacteer:
Antw: gewei?

Bericht door The Stone » 07 apr 2009, 21:05

Onmiskenbaar een stuk bewerkt edelhertgewei.

When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

sjaak
Has thanked: 373 times
Been thanked: 364 times
Contacteer:

Bericht door sjaak » 07 apr 2009, 21:30

Dank. Nog een vraag: zou het verstandig zijn dit stuk na het zoet waterbad een houtlijm behandeling te geven? Of zou dit schade tot gevolg hebben, bijvoorbeeld als ik het ooit in de toekomst zou willen laten dateren?

Groet,

Niels

Hetty

Bericht door Hetty » 09 apr 2009, 11:22

Leuk dat stuk van een gewei,

Dat laat zien dat er toen ook al mensen daar leefden...wanneer? wat deden ze? vragen waarop je alleen maar kunt speculeren, er is geen geschreven tekst achtergelaten. Waarschijnlijk jagers en verzamelaars. Uit de tijd dat de zeespiegel een stuk lager was, en er mensen een poos leefden in het gebied dat nu de Noordzee is.

In het oudheidkundig museum in Leiden kunnen ze er wellicht wat meer over vertellen.

groetjes Hetty

Gesloten