Nog een nieuwe...

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Ceraurus
Antw: Nog een nieuwe...

Bericht door Ceraurus » 15 apr 2009, 16:50

'Tentoonstellen' is een leuke bijkomstigheid en een vak apart. Ik vind ook dat fossielen tentoonstellen 'way beyond' het vroegere in een vitrine-plaatsen-met-bordje-erbij is.

Goochel met plaatjes erbij, (veld) gereedschap, korte verhaaltjes etc om je kast meer aantrekkelijk te maken. Houd je doelgroep daarbij in je achterhoofd. Gelukkig heb ik Velp enkele medestanders in deze denkbeelden. Met name de recent opgestelde Darwintentoonstelling is uiterst aantrekkelijk, kleurrijk en rijk geïllustreerd ingezet.

Afspraak is dat ik trilobieten uit eigen collectie tentoonstel in één kast en deze gevuld houd. Op die manier kan ik (bijzondere) stukken met een groter publiek delen en tonen aan de buitenwacht.
Ik heb de vrijheid dit zelf in te delen en te onderhouden. Dit stelt me in de gelegenheid kleine eigen trilobieten-exposities op te zetten. Als jullie ideën hebben hoor ik het graag!

Inderdaad vind je zelden een complete P.gracilis. Meestal zijn het vervellingen of delen van vervellingen. Mooi stuk Stefan, die pos-neg redlichid uit Jince. Ook dit betreft hoogstwaarschijnlijk een gestorven dier. Waar heb je deze exact gevonden (op Vrystkow neem ik aan)? Solitair (p.gracilis zone) of in de laag waar E.hoffi onder zit?

<:{{{{{>

[Bewerkt door Ceraurus op 15-04-2009 om 15:51 NL]

Trilobiti Ceská Republika

Gesloten