Verandering toegang vindplaatsinformatie
Antw: Verandering toegang vindplaatsinformatie
Ook ik was even gaan kijken bij vindplaatsen en inderdaad,moest me eerst inloggen vooralleer ik de info kon lezen.
Als ik dat terug naar de gewone forum onderdelen ging,zag ik dat ik terig moest inloggen.
Besluit:alhoewel ik er pas 57 ben wordt ik bij de senioren gerekend, en zeggen dat ik me een krakende 18er voel.
Goed gedaan!
Als ik dat terug naar de gewone forum onderdelen ging,zag ik dat ik terig moest inloggen.
Besluit:alhoewel ik er pas 57 ben wordt ik bij de senioren gerekend, en zeggen dat ik me een krakende 18er voel.
Goed gedaan!
Theo
Antw: Antw: Verandering toegang vindplaatsinformatie
Goed idee om het vindplaatsenforum ontoegankelijk te maken voor schaduwlezers.webmaster schreef:
Het vindplaatsen forum is met het nieuwe beleid alleen nog toegankelijk voor leden om te lezen. De rest van het forum is volledig openbaar.
[Bewerkt door Olifant op 29-08-2009 om 09:21 NL]
Ik zou zelf een stapje verder gaan en neem de vrijheid het volgende te suggereren:
Als ik me dus registreer op het forum maar nooit een bericht heb gepost krijg ik ineens wel toegang tot het vindplaatsenforum? Waar is dan het nut? Zou het niet beter zijn om ook een soort quota te bepalen voor het vindplaatsenforum. Waarom?: Omdat op een forum soms een vindplaats wordt vermeld die op het eerste zicht niet kwetsbaar lijkt maar (door eventueel dit forum) dat in een korte tijd wel kan worden.
- Paralititan
Helix heeft wel een goed punt. Maar als ze nog niet direct toegang krijgen, zal dat ze niet ontmoedigen en dit forum verlaten? En hoe hoog zou die quota moeten zijn?
Groeten,
René
[Bewerkt door Paralititan op 29-08-2009 om 16:29 NL]
Groeten,
René
[Bewerkt door Paralititan op 29-08-2009 om 16:29 NL]
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Het is inderdaad lastig om te zien welke vindplaats in welke categorie valt. Misschien is het een idee om de grijze bolletjes voor de vindplaatsen een kleurcode te geven? Bijvoorbeeld:
Grijs: Gesloten vindplaats
Groen: Openbaar
Geel: Gemiddeld
Oranje: Kwetsbaar
Rood: Zeer kwetsbaar
Grijs: Gesloten vindplaats
Groen: Openbaar
Geel: Gemiddeld
Oranje: Kwetsbaar
Rood: Zeer kwetsbaar
My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
Ik ben nog lang geen senior lid.Dus zullen wat vindplaatsen afgeschermt zijn. Dat geeft niet want ik ben dan ook beginneling. Voorlopig zijn de plaatsen waar ik nu kom toerijkend om een mooie verzameling aan te leggen en tevens ervaring op te doen.
Dus naar mijn mening zijn de beheerders geslaagd in hun opzet om ervaring in tijd te meten.
Al ben ik het wel eens met Helix dat niet alle vindplaats info direkt zichtbaar hoeft te zijn na inloggen. Met als voorbeeld Mill.
Groeten Nikki.
Dus naar mijn mening zijn de beheerders geslaagd in hun opzet om ervaring in tijd te meten.
Al ben ik het wel eens met Helix dat niet alle vindplaats info direkt zichtbaar hoeft te zijn na inloggen. Met als voorbeeld Mill.
Groeten Nikki.
Ik zou het woord stoeptegel niet willen gebruiken, maar ik ben het wel eens met de strekking van de opmerkingen van Camiel.
Ik ben sinds 2007 als ik me het wel herinner lid van dit forum. Ik heb sindsdien rond de 60 maal wat te melden gehad. Anderen die vanaf bijna dezelfde dag lid zijn hebben meer dan 700 maal wat te melden gehad. Iedereen communiceert anders. Sommigen zijn daarbij wat uitgaander dan anderen.
Ik neem mijn 'hobby' serieus. Publiceer over mijn vondsten, doe onderzoek en hou me strikt aan de regels als ik ergens ga zoeken (tweemaal in de week). Het aantal post's op dit forum zegt daar helemaal niets over.
Ik weet niet precies welke site(s) bedreigd wordt, maar ik heb wel een vermoeden. Ik denk dat de post's (gelet op de aantallen van inmiddels zeker seniorleden:-) ) over de kennelijk massale vondstmogelijkheden aldaar (er schijnen op sommige vindplaatsen zelfs in de dijken fossielen te zitten!) daar misschien wat meer toe hebben bijgedragen dan de vindplaatsvermeldingen.
Mijn voorstel: stop met dit onzinnige idee en wees zo verstandig om kwetsbare sites gewoon niet op het internet te zetten en ze ook niet te noemen in je post's. Hoef je later ook niet te discussieren over wie wel en wie niet.
groet,
Jeroen
PS: voor wie meer wil weten over fossielen in dijken, Grondboor en Hamer 1972 (70) en 1984 (168)
Ik ben sinds 2007 als ik me het wel herinner lid van dit forum. Ik heb sindsdien rond de 60 maal wat te melden gehad. Anderen die vanaf bijna dezelfde dag lid zijn hebben meer dan 700 maal wat te melden gehad. Iedereen communiceert anders. Sommigen zijn daarbij wat uitgaander dan anderen.
Ik neem mijn 'hobby' serieus. Publiceer over mijn vondsten, doe onderzoek en hou me strikt aan de regels als ik ergens ga zoeken (tweemaal in de week). Het aantal post's op dit forum zegt daar helemaal niets over.
Ik weet niet precies welke site(s) bedreigd wordt, maar ik heb wel een vermoeden. Ik denk dat de post's (gelet op de aantallen van inmiddels zeker seniorleden:-) ) over de kennelijk massale vondstmogelijkheden aldaar (er schijnen op sommige vindplaatsen zelfs in de dijken fossielen te zitten!) daar misschien wat meer toe hebben bijgedragen dan de vindplaatsvermeldingen.
Mijn voorstel: stop met dit onzinnige idee en wees zo verstandig om kwetsbare sites gewoon niet op het internet te zetten en ze ook niet te noemen in je post's. Hoef je later ook niet te discussieren over wie wel en wie niet.
groet,
Jeroen
PS: voor wie meer wil weten over fossielen in dijken, Grondboor en Hamer 1972 (70) en 1984 (168)

Inderdaad.
Als ik hier zou horen spreken over Mill, dan ga ik snel even Googlen en dan vind ik even snel de nodige informatie of dat nu op een legale of illegale manier toegang biedt...
Ik merkte zo eveneens op dat bij sommige vindplaatsen dus moet worden ingelogd maar op die manier blijft enkel de routebeschrijving verborgen en niet de naam of de info van de vindplaats in kwestie.
Op die manier kan iemand natuurlijk weer gaan Googlen en snel een manier vinden om op de betreffende vindplaats terecht te komen of dat (weeral) op een wettige of onwettige manier zou gebeuren...
Een mogelijkheid zou bestaan in het oprichten van een aparte vindplaatsen database. Op zo’n database zou moeten worden ingelogd. De vindplaatsen kunnen worden toegevoegd door leden en bewerkt/verwijderd door beheerders. Er zou dan ook een soort puntensysteem kunnen uitgewerkt worden op basis van de bijdrage van leden (ook wel Kudoz punten genoemd). Hoe meer Kudoz, hoe meer bijdrage er werd geleverd en hoe meer bijdrage, hoe meer rechten… Enfin, het lijkt misschien wat ver gezocht maar misschien geeft het wat inspiratie voor de toekomst.
Als ik hier zou horen spreken over Mill, dan ga ik snel even Googlen en dan vind ik even snel de nodige informatie of dat nu op een legale of illegale manier toegang biedt...
Ik merkte zo eveneens op dat bij sommige vindplaatsen dus moet worden ingelogd maar op die manier blijft enkel de routebeschrijving verborgen en niet de naam of de info van de vindplaats in kwestie.
Op die manier kan iemand natuurlijk weer gaan Googlen en snel een manier vinden om op de betreffende vindplaats terecht te komen of dat (weeral) op een wettige of onwettige manier zou gebeuren...
Een mogelijkheid zou bestaan in het oprichten van een aparte vindplaatsen database. Op zo’n database zou moeten worden ingelogd. De vindplaatsen kunnen worden toegevoegd door leden en bewerkt/verwijderd door beheerders. Er zou dan ook een soort puntensysteem kunnen uitgewerkt worden op basis van de bijdrage van leden (ook wel Kudoz punten genoemd). Hoe meer Kudoz, hoe meer bijdrage er werd geleverd en hoe meer bijdrage, hoe meer rechten… Enfin, het lijkt misschien wat ver gezocht maar misschien geeft het wat inspiratie voor de toekomst.
Daar ben ik het ook mee eens:jeroenbos schreef:
Waar is het nut nu om verboden, gesloten of uiterst kwetsbare vindplaatsen op de site te zetten op de vindplaatsenpagina. Het zijn in een zeker opzicht toch geen vindplaatsen meer?
[Bewerkt door Helix op 29-08-2009 om 20:24 NL]
- sharkteethrene
Mill behoort ook tot een der plaatsen die een beperkt aantal bezoekers kan "ontvangen"
Mocht dit aantal stijgen,dan is het gedoogbeleid niet meer van toepassing.
Dit is ons door de directie medegedeeld.
Vandaar dat de localen vannaf dat moment niets meer gepost hebben over het laatste seizoen (wat gelukkig prima verlopen is)
De wetenschappelijke waarde is enorm,al wordt deze vaak onderschat.
Deze locatie behoort dan ook een andere status te verkrijgen!
Rene.
Mocht dit aantal stijgen,dan is het gedoogbeleid niet meer van toepassing.
Dit is ons door de directie medegedeeld.
Vandaar dat de localen vannaf dat moment niets meer gepost hebben over het laatste seizoen (wat gelukkig prima verlopen is)
De wetenschappelijke waarde is enorm,al wordt deze vaak onderschat.
Deze locatie behoort dan ook een andere status te verkrijgen!
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Ik vind het in dat opzicht niet verstandig dat in de vindplaatsenrubriek gewezen wordt op de mogelijkheden van Googles earth terwijl we met man en macht proberen te vermijden (kwetsbare) vindplaatsen te ontzien. Het is een beetje water naar de zee dragen.gigi schreef:
Het is natuurlijk ook zo dat wie op ebay of marktplaats(om er maar een paar te noemen)bij fossielen kijkt ook aan vindplaatsinformatie komt.
Hetzelfde bij de fossielwebshops.
Er staat daar ook altijd vermeld vanwaar de fossielen komen(nogal logisch natuurlijk).
Wie dan wat verder op google(earth) zoekt komt ook veel te weten!
Gio
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 29-08-2009 om 22:24 NL]
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)