Graven in Hoevenen!!!!

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Ahuijsmans
Been thanked: 1 time
Antw: Antw: Graven in Hoevenen!!!!

Bericht door Ahuijsmans » 09 sep 2009, 09:11

Ah ok, dank voor de info.

Maar dat snap ik dus niet he. Ik heb daar inderdaad zondag tot best laat (ikzelf ging rond half 8 weg) mensen zien staan. Vlak naast de buizen.
Dan heb je twee van deze enorme vlaktes tot je beschikking en dan gaan ze dus precies daar?! Ongeloofelijk.... :S

Ik zal dr op letten als ik er weer ben.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Graven in Hoevenen!!!!

Bericht door Gerrit-Jan » 16 sep 2009, 23:18

Hoi Patrick en webmaster,

Norbert van "Mineralienatlas" heeft ook een tekts geplaatst op zijn Duitse website http://www.mineralienatlas.de/lexikon/i ... k/Hoevenen. Deze is wellicht beter. Heb hem even gecopieerd:

Liebe Fossilienfreunde,

damit diese Fundstelle auch für zukünftige Besucher und Sammler zugänglich bleibt, bitten wir aich im Interesse des Eigentümers die folgenden Punkte zu beachten:

•Bitte keine Grabungen in den begrenzenden Wällen vornehmen. Nur auf der oberen ebenen Fläche der Sandhalde ist Graben erlaubt.
•Bitte führen Sie keine Grabungen in dem Teil der Halde durch, von dem aus gearbeitet und abgefahren wird. Die Baumaschinen und LKW benötigen eine flache verdichtete Fläche. Das Grabungsverbot gilt selbstverständlich auch für Zeiten, in denen nicht gearbeitet wird.
•Bitten Sie andere Besucher und Sammler, nicht in den Wällen zu graben, falls Sie dieses bemerken
•Sollten Sie Löcher in den Wällen bemerken, bitte diese wieder mit Sand auffüllen. Hier werden Sie sicher andere Sammler unterstützen, wenn Sie diese ansprechen.
•Nehmen Sie Ihre Abfälle wieder mit nach Hause.
•Achten Sie auf Ihre Sicherheit! Graben Sie keine überhängenden Löcher. Der Sand ist nur wenig verfestigt, was sehr leicht zu Einbrüchen führt.

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

bardenoki

Bericht door bardenoki » 16 sep 2009, 23:52

Hi Gerrit,
you work to fast ;O) and copied my mistakes too. Here is a slightly corrected version:

Liebe Fossilienfreunde,

damit diese Fundstelle auch für zukünftige Besucher und Sammler zugänglich bleibt, bitten wir auch im Interesse des Eigentümers die folgenden Punkte zu beachten:

•Bitte keine Grabungen in den begrenzenden Wällen vornehmen. Nur auf der oberen ebenen Fläche der Sandhalde ist Graben erlaubt.
•Bitte führen Sie keine Grabungen in dem Teil der Halde durch, von dem aus gearbeitet und abgefahren wird. Die Baumaschinen und LKW benötigen eine flache verdichtete Fläche. Das Grabungsverbot gilt selbstverständlich auch für Zeiten, in denen nicht gearbeitet wird.
•Bitten Sie andere Besucher und Sammler, nicht in den Wällen und im Arbeitsbereich zu graben, falls Sie dieses bemerken
•Sollten Sie Löcher in den Wällen oder im Arbeitsbereich bemerken, bitte diese wieder mit Sand auffüllen. Hier werden Sie sicher andere Sammler unterstützen, wenn Sie diese ansprechen.
•Nehmen Sie Ihre Abfälle wieder mit nach Hause.
•Achten Sie auf Ihre Sicherheit! Graben Sie keine überhängenden Löcher. Der Sand ist nur wenig verfestigt, was sehr leicht zu Einbrüchen führen kann.

Groet
Norbert

[Bewerkt door bardenoki op 16-09-2009 om 22:52 NL]

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 16 sep 2009, 23:55

Hahaha,

excuse me ;)

Thanks for the corrections!

Greetings

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 16-09-2009 om 22:56 NL]

Vaettelys

Bericht door Vaettelys » 21 sep 2009, 12:22

Hallo luitjes,

Ik ben relatief nieuw hier. Al wel een tijdje lid maar nog niet echt deelgenomen in het forum. Maar bij deze dus.

Ik zag gisteren (20-09) in Hoevenen een Fransman in de dijk graven. Ik heb hem aangesproken in mijn steenkolen Frans. Geen resultaat. Naderhand andere Franse bezoekers gevraagd om met hem te gaan praten. Daarna meende ik boven te zien lopen, kan achteraf ook iemand anders zijn geweest. 's Middags toen ik wegging, was hij namelijk nog bezig. Weer aangesproken. Met handen en voeten uitgelegd dat het een problem grande was als ie gaten in de dijk maakte en dat anders de plaats fin was voor toute. Het kwartje bleek toen pas te vallen. Even later was hij bezig het gat dicht te gooien.

Ik ben vanaf de smalle weg het terrein opgegaan en heb geen bordjes gezien. Heb er overigens ook niet opgelet.

Groetjes,

Jan Bol

Ahuijsmans

Bericht door Ahuijsmans » 21 sep 2009, 13:21

dag mensen,

Gisteren weer even naar Hoevenen geweest, vrij laat maar er waren toch nog best wat mensen.

Nog even met twee aardige mensen uit Utrecht staan praten (forumleden???)
Toen ik aankwam wilde ik eigenlijk de rechterberg pakken maar iemand die net wegging knikte beleefd doch indringend 'nee'.

Goed de linker dan maar weer.

Wat valt mij op?
1. redelijk wat mensen toch bij de buizen achterin.
2. diezelfde mensen OP de dijken graven en zeven!!!! grrr
3. ik had een grote rugtas bij, die heb ik VOL met rotzooi van anderen mee teruggenomen.
Ik ben meer met rotzooi ruimen beziggeweest dan met zoeken.

ow en 4. mijn zeef ging kapot op het laatst :( net bij een leuke laag :( snif snif.

Maar goed, leuke dingen gevonden (moet men eerste meg nog vinden maar oke). Maar zo zonde dat er toch nog mensen zijn die zomaar wat doen daar :S

/edit: tiepvauten

[Bewerkt door Ahuijsmans op 21-09-2009 om 12:23 NL]

Henk Jan
Has thanked: 1 time

Bericht door Henk Jan » 21 sep 2009, 16:06

Aha, jij had de zeef met plastic gaas en je kwam van Roosendaal? Dan waren wij die mensen uit Utrecht die met een hele bolderkar vol haaientanden weggingen!

Wel erg dat zoveel mensen troep achterlaten; dank dat je het hebt opgeruimd!

HJ

Ahuijsmans

Bericht door Ahuijsmans » 21 sep 2009, 16:31

en met die hele mooie superstevige zeven :D waar ik nu nog jaloers op ben :D haha!

kijk, eindelijk eens iemand ontmoet daar :D

Dat ene tandje van mij, waarvan jij zei dat hij nogal kapot was, van welke soort was dat nou ook weer?
Ben weer aan het determineren geslagen maar kom met die niet ver..... hulp!

Henk Jan
Has thanked: 1 time

Bericht door Henk Jan » 21 sep 2009, 17:22

Notorhynchus, symphysaire tand.

Dat determineren komt vanzelf wel of nooit of half!

HJ

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Antw: Graven in Hoevenen!!!!

Bericht door Gerrit-Jan » 21 sep 2009, 18:52

Vættelys schreef:
Hallo luitjes,

Ik zag gisteren in Hoevenen een Fransman in de dijk graven. Ik heb hem aangesproken in mijn steenkolen Frans. Geen resultaat. Naderhand andere Franse bezoekers gevraagd om met hem te gaan praten. Daarna meende ik boven te zien lopen, kan achteraf ook iemand anders zijn geweest. 's Middags toen ik wegging, was hij namelijk nog bezig. Weer aangesproken. Met handen en voeten uitgelegd dat het een problem grande was als ie gaten in de dijk maakte en dat anders de plaats fin was voor toute. Het kwartje bleek toen pas te vallen. Even later was hij bezig het gat dicht te gooien.
goed gedaan ;)

Groet

Gesloten