USA trip dag 5
- digging for it
- Contacteer:
Antw: USA trip dag 5 # tripreport #
Dag 5
Vandaag naar de PCS fosfaat mijn in Aurora geweest. Een gigantiscgh gat in de grond waar grote gravers de fosfaat afschrapen. Het was ongeveer een uurtje rijden vanaf Greenville. Na een voorspoedeige reis kwamen we er aan. We wisten al dat we er niet in mochten en hoopten dus een paar leuek bultjes in de omgeving te vinden. Onze eerste stopplaats was een parkeerplaats van het personeel die ze net nieuw aangelegd hadden. Hier hadden ze met materiaal uit de mijn dijkjes aangelegd waarin we zochten. Hierin werd erg goed gevonden. Mijn beste vondsten die dag waren wederom een squalodon kiesje en een C, chubutensis, bijna perfect en een tandje waar ik al lang naar zocht en nu zelf vond. Daarna doorgereden naar de volgende plek. Wederom een parkeerplaats waar wat bultjes materiaal lagen. Dit dus uitgezeefd in een stinkende beek die nabij was, en ook hier werd weer goed in gevonden. Hierin vond ik onder andere een mooie alopias. Rene van Vliet zocht het terrein af in plaats van te zeven. Hij liep hierbij door een klein afwateringsgeultje wat ze net gemaakt hadden en hierin vond hij perfecte en mooie tanden. Later zag hij pas het bordje op de grond liggen dat het verboden was om dit beekje te betreden.
Na deze plek nog doorgereden naar het Aurora Fossil Museum. Wat een tanden hebben ze hier geweldig gewoon. Na het bezoek aan het museum nog even in de zandbultjes voor het museum gezocht. Hier vond ik een perfecte C. catticus. Wederom dus weer een goede dag.
Groeten Patrick
Vandaag naar de PCS fosfaat mijn in Aurora geweest. Een gigantiscgh gat in de grond waar grote gravers de fosfaat afschrapen. Het was ongeveer een uurtje rijden vanaf Greenville. Na een voorspoedeige reis kwamen we er aan. We wisten al dat we er niet in mochten en hoopten dus een paar leuek bultjes in de omgeving te vinden. Onze eerste stopplaats was een parkeerplaats van het personeel die ze net nieuw aangelegd hadden. Hier hadden ze met materiaal uit de mijn dijkjes aangelegd waarin we zochten. Hierin werd erg goed gevonden. Mijn beste vondsten die dag waren wederom een squalodon kiesje en een C, chubutensis, bijna perfect en een tandje waar ik al lang naar zocht en nu zelf vond. Daarna doorgereden naar de volgende plek. Wederom een parkeerplaats waar wat bultjes materiaal lagen. Dit dus uitgezeefd in een stinkende beek die nabij was, en ook hier werd weer goed in gevonden. Hierin vond ik onder andere een mooie alopias. Rene van Vliet zocht het terrein af in plaats van te zeven. Hij liep hierbij door een klein afwateringsgeultje wat ze net gemaakt hadden en hierin vond hij perfecte en mooie tanden. Later zag hij pas het bordje op de grond liggen dat het verboden was om dit beekje te betreden.
Na deze plek nog doorgereden naar het Aurora Fossil Museum. Wat een tanden hebben ze hier geweldig gewoon. Na het bezoek aan het museum nog even in de zandbultjes voor het museum gezocht. Hier vond ik een perfecte C. catticus. Wederom dus weer een goede dag.
Groeten Patrick
- digging for it
- Contacteer:
Antw: USA trip dag 5
Hier de pictures
Foto 1 en 2: in actie op het dijkje bij de parkeerplaats
Foto 3: De chub zoals hij er lag
Foto 4: In actie op de tweede parkeerplaats
Foto 5: HEEEEEEEEEEELP
Foto 6: Een meg gebitje in het museum.
Foto 7: Enkele megs
Foto 8: nog een gebitje
Foto 9: Eten in de Amadillo (mexicaans gordeldier, dus een mexicaans restaurant) erg lekker, maar wederom zaten we hier alleen (hoe kan dat nou).
Foto 10: Amerikaans truc, gewoon geweldig.
Greets Patrick
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Leuke foto's Patrick (en de rest). Onvoorstelbaar dat het daar gewoon voor het rapen ligt.
Leuke foto's van het museum en de collectie (het maakt me weinig uit of het dag 5 of 6 was
). Prachtig gewoon!!
Groet
Leuke foto's van het museum en de collectie (het maakt me weinig uit of het dag 5 of 6 was

Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Wat een geweldige zoekvakantie. Geniet van alle verhalen en vondsten. Ook de museumcollectie,s zijn prachtig
- Hammerhead
Aan het verhaal weinig meer toe te voegen.
Walter had wel gelijk met dat we de eerste dag al naar de overkant zijn gegaan voor het ontbijt.
Dat hebben we lopend gedaan en aan de overkant hebben ze vast gekeken of we dat allemaal zouden redden om over te steken.
Binnengekomen wilden ze meteen weten waar we vandaan kwamen. Amerikanen doen zoiets blijkbaar niet.
Wanneer je een roerei met een sausage besteld blijkt dat de sausage bijna een halve pittige worst is.
Dus een stevig ontbijt!
De koffie is echter slap, maar Walter had gelukkig een paar pakjes instant koffie bij zich.
Het gebied rond de mijn in Aurora wordt verder vrij gemaakt om de mijn verder uit te kunnen breiden.
de Brabantse bende afdeling Flevoland
- digging for it
- Contacteer:
Antw: USA trip dag 5 # nog wat foto's #
Foto 1: C. chubutensis
Foto 2: Squalodon
Foto 3: C. catticus
Foto 4: Alopias
Foto 5: Koraal
Foto 6: voor de zee-egel liefhebbers
Foto 7 en 8: Twee mooie creme kleurige hemi's
Groten Patrick