Barnsteen en botten HvH
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 363 times
- Contacteer:
Antw: Barnsteen en botten HvH
Het is wel grappig, op de Naturalis site wordt er van uitgegaan dat alle barnsteen hier 35 miljoen jaar oud is http://www.geologievannederland.nl/zwer ... /barnsteen terwijl ik in een ander artikel lees over laat pleistocene/ holocene barnsteen, die zacht, helder geel/bruin en doorzichtig is. Zou bij HvH inderdaad goed kunnen kloppen.
Groet,
Niels
Niels
Hoi Niels.
Heb zelf ook nog even rond gekeken op het net, en ze zeggen inderdaad overal wat anders.
Maar dat maakt voor mij eigenlijk helemaal niks uit, het blijft namelijk altijd leuk om een stukje barnsteen te vinden
Of het nu copal is of niet.
Ben benieuwt trouwens of je insluitsels heb in je stuk barnsteen.
Ik heb zelf ook een paar insluitsels in mijn barnstenen.
Heb stukken met hout en stukken met stuifmeel, jammer genoeg nog geen insekten tegen gekomen.
Gr. Don.
Heb zelf ook nog even rond gekeken op het net, en ze zeggen inderdaad overal wat anders.
Maar dat maakt voor mij eigenlijk helemaal niks uit, het blijft namelijk altijd leuk om een stukje barnsteen te vinden

Of het nu copal is of niet.
Ben benieuwt trouwens of je insluitsels heb in je stuk barnsteen.
Ik heb zelf ook een paar insluitsels in mijn barnstenen.
Heb stukken met hout en stukken met stuifmeel, jammer genoeg nog geen insekten tegen gekomen.
Gr. Don.
Don
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 363 times
- Contacteer:
Ik kom er op terug!
Overigens had ik een klein stukje op de vensterbank gelegd en dat is spontaan in tweeën gebroken. Weet niet wat dat zegt over de kwaliteit van het barnsteen....
Overigens had ik een klein stukje op de vensterbank gelegd en dat is spontaan in tweeën gebroken. Weet niet wat dat zegt over de kwaliteit van het barnsteen....
Groet,
Niels
Niels