Dijbeentje gevonden strand zandvoort

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Tlvliet
Junior Lid
Dijbeentje gevonden strand zandvoort

Bericht door Tlvliet » 08 jan 2021, 19:17

E25BEADB-C94D-4B63-AC8A-F0AE25A24CFB.jpeg
Hallo,

Vanmiddag dit dijbeentje (denk ik) gevonden op het strand. Maar ik vind het moeilijk om er achter te komen van welk dier dit is. Hebben jullie misschien een idee van de soort en misschien hoe oud het botje ongeveer is?

Alvast bedankt!

nifrec
Senior Lid
Has thanked: 86 times
Been thanked: 44 times
Re: Dijbeentje gevonden strand zandvoort

Bericht door nifrec » 10 jan 2021, 16:43

Ik ben ook nog maar een beginner met determineren, maar het lijkt wel erg op een mens (Homo sapiens).
Laatst hebben meer mensen op dit forum daar in de buurt mensenbotten gevonden: viewtopic.php?f=4&t=37617.
Misschien van dezelfde herkomst?

Maar neem niet te veel van mij aan, ik ben echt geen expert.

Max pijpelink
Senior Lid
Has thanked: 325 times
Been thanked: 224 times

Bericht door Max pijpelink » 10 jan 2021, 17:01

nifrec schreef: 10 jan 2021, 16:43 Ik ben ook nog maar een beginner met determineren, maar het lijkt wel erg op een mens (Homo sapiens).
Laatst hebben meer mensen op dit forum daar in de buurt mensenbotten gevonden: viewtopic.php?f=4&t=37617.
Misschien van dezelfde herkomst?

Maar neem niet te veel van mij aan, ik ben echt geen expert.
De grootte klopt niet met mens ( of het is nog een klein kind)

altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.

instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max

sjaak
Has thanked: 373 times
Been thanked: 364 times
Contacteer:

Bericht door sjaak » 10 jan 2021, 17:04

Ik dacht aan een hond of vos maar aangezien ik het niet zeker wist heb ik maar niet gereageerd. Kijk hier eens: