Pagina 1 van 1

CAP Nez Blanc

Geplaatst: 14 sep 2024, 21:52
door kimv
Kan iemand mij helpen met het determineren van deze foto’s van fossiekrn

Re: CAP Nez Blanc

Geplaatst: 15 sep 2024, 13:31
door Jasper den Otter
Hallo Kim,

de fossielen op foto's nrs. 1,2,4,5, en 9 behoren tot de soort Inoceramus.

grt. Jasper

Re: CAP Nez Blanc

Geplaatst: 15 sep 2024, 14:56
door kimv
Dankjewel. Hebt u enig idee welke fossielen de andere foto’s zijn? Ze hebben op school weinig achtergrondinformatie gekregen.

Re: CAP Nez Blanc

Geplaatst: 15 sep 2024, 19:09
door Spongebob
kimv schreef: 14 sep 2024, 21:46 Mijn dochter moet voor school een aantal fossielen determineren. Ze hebben niet de nodige achtergrond informatie gehad. Kan iemand ons hierbij helpen?
Misschien heeft die school dat heel goed gedaan en moet je dochter zelf op onderzoek wat dit voor fossielen zijn. Daar leert ze meer van dan even hier op het forum de makkelijke weg te vragen naar de antwoorden. In de fossielendatabase van deze website kan ze wijzer worden :roll:

Re: CAP Nez Blanc

Geplaatst: 16 sep 2024, 14:51
door pachy-pleuro-whatnot-odon
Spongebob schreef: 15 sep 2024, 19:09
kimv schreef: 14 sep 2024, 21:46 Mijn dochter moet voor school een aantal fossielen determineren. Ze hebben niet de nodige achtergrond informatie gehad. Kan iemand ons hierbij helpen?
Misschien heeft die school dat heel goed gedaan en moet je dochter zelf op onderzoek wat dit voor fossielen zijn. Daar leert ze meer van dan even hier op het forum de makkelijke weg te vragen naar de antwoorden. In de fossielendatabase van deze website kan ze wijzer worden :roll:
Hoewel wat sterk verwoord, kan ik me goed voorstellen dat het inderdaad het idee van de school was om juist weinig achtergrond informatie te geven, zodat de kinderen dieper de materie in zouden duiken en zouden leren zelfstandig onderzoek uit te voeren. Tegelijkertijd hangt dit natuurlijk ook van de leeftijd van je dochter af, alsook de instelling van de school. Daarbij is het de verantwoordelijkheid van de school er rekening mee te houden dat niet iedereen even makkelijk deze materie in duikt. Ook lijkt me het altijd mogelijk om bij de leerkracht na te vragen wat precies het doel van een opdracht is, of om het probleem met de gebrekkige achtergrondinformatie aan te kaarten.

Tegelijkertijd denk ik niet dat het onze plaats is te bepalen hoe de opdracht geïnterpreteerd dient te worden, net zoals niet van ons kan worden verwacht dat we alle antwoorden paraat hebben, dan wel bereid zijn hier tijd in te steken. Eigen onderzoek blijft daarmee bij determinaties toch ook altijd nog een belangrijk onderdeel van het proces, waarbij onze fossielendatabase zeker kan helpen!