Megalodontanden

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
megalodonlol
Antw: Megalodontanden

Bericht door megalodonlol » 26 okt 2011, 23:01

Van een paar tanden kan ik zeggen dat ze toch wel wat gelijkenissen hebben.

megalodonlol

Bericht door megalodonlol » 26 okt 2011, 23:03

Op je foto zijn er een soort van 'lijnen' te zien aan de snijkanten volgens mij. Is dit bij megs altijd het geval?

strandjutters
Been thanked: 3 times

Bericht door strandjutters » 26 okt 2011, 23:08

Hallo Arien,mooie tanden maar dat wist ik al van je,en nog wat Megalodonlol zijn commentaar komt me bekend voor waarschijnlijk familie van Supergraver 2.Gr(Hij is met onze voeten aan het rammelen)

[Bewerkt door strandjutters op 26-10-2011 om 22:14 NL]

strandjutters

Colin
Contacteer:

Bericht door Colin » 27 okt 2011, 00:30

Afbeelding

Algemeen: Volgens mij hebben we moderators die prima in staat zijn het forum in goede orde te laten verlopen.

@strandjutters: Volgens mij verkrijgen we geen status door berichtaantallen hier. In alle eerlijkheid vind ik jou commentaar ook wel een beetje provocerend. Dat hoeft toch niet de trend te worden hier?

@Megalodonlol: Ik zoek zelf al jaren in Cadzand. Niet bijzonder grondig, maar vooral omdat ik het erg fijn vind om over het strand te struinen. Wel heb ik een mooie megalodontand van deze locatie weten te bemachtigen. Dit is op de foto te zien. Wie weet lijkt het wat op jou materiaal. Ik heb deze tand geruild met Gerard Verwey (Ook een bekende hier). Zijn hand is op de foto zichtbaar. Hoewel hij daar niet erg herkenbaar aan is. Vind je toch niet erg hoop ik Gerard? :P

Ter aanvulling kan ik wel melden dat ik toch wel leuke fragmenten heb gevonden. Eigenlijk vind ik alle tanden leuk om te vinden als ik zoek. Dus ik zou gewoon eens lekker gaan zoeken en kijken wat je vind. Wie weet heb je geluk ;).

[Bewerkt door Colin op 26-10-2011 om 23:31 NL]

'Just Pick It!'

Colin
Contacteer:

Bericht door Colin » 27 okt 2011, 00:54

Afbeelding

Mijn verbinding deed het weer voor mijn eigen afbeelding! ;)

'Just Pick It!'

Carcharoides
Has thanked: 3 times
Contacteer:
Antw: Antw: Megalodontanden

Bericht door Carcharoides » 27 okt 2011, 10:57

Colin schreef:
Ik heb deze tand geruild met Gerard Verwey (Ook een bekende hier). Zijn hand is op de foto zichtbaar. Hoewel hij daar niet erg herkenbaar aan is. Vind je toch niet erg hoop ik Gerard? :P
Nee hoor, natuurlijk niet :) Ik las het bericht maar half en dacht eerst even dat je de zelfde vloer als bij ons thuis had :P

Xenina
Has thanked: 23 times
Been thanked: 12 times

Bericht door Xenina » 27 okt 2011, 21:48

Oh, oh moooooooiiiie tanden hoor! Als ik jullie Antwerpse Megs zie begint her enorm te kriebelen!

@megalodonlol

Helaas heb ik tot nu in Nieuwvliet- Bad, M**l en Antwerpen allen maar stukken van Megalodontanden gevonden. Maar ze zijn toch het bewijs dat er kansen zijn om op deze plaatsen heele te vinden!Dat is ook mijn droom...

Groetjes, Xenina

PS. Ik ben nog stets nieuwsgierig je tanden te zien. Misschien lukt het toch met de fotos....

redmilksnake
Has thanked: 3 times
Been thanked: 60 times
Antw: Antw: Megalodontanden

Bericht door redmilksnake » 27 okt 2011, 22:07

mirre2be schreef:
Hoi hier een paar voorbeelden allemaal uit de Antwerpen area

Grtn Arien zo herken je ze dus
Arien, Megalodon heeft toch geen bijspitsen? of heeft deze soort dat wel? (2e foto middelste tand)

Prachtige tanden overigens!

Jonathan

megalodonlol

Bericht door megalodonlol » 27 okt 2011, 22:49

@Xenina

Hele megalodontanden of halve, of zelfs maar een klein fragmentje, hoe dan ook, het blijven tanden.

mirre2be

Bericht door mirre2be » 28 okt 2011, 21:03

Hoi Jonathan hier zijn de meningen over verdeeld de een zegt Megaselachus megalodon
En de ander zegt Carcharocles chubutensis maar ik houd hem voorlopig op Megalodon

Grtn Arien

Gesloten